اثرات پیدا و پنهان ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد/ ساخت 21 پروژه زائرسرا در مشهد آغاز شده است
کد خبر: 3474059
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
مرتضوی:

اثرات پیدا و پنهان ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد/ ساخت 21 پروژه زائرسرا در مشهد آغاز شده است

گروه اجتماعی: شهردار مشهد با بیان اینکه زائرسراهای ارزان‌قیمت اثرات بسیار زیادی خواهد داشت، گفت: ابتکاری که در مشهد مقدس به برکت فرمان ولی فقیه آغاز شد، نعمات بسیار بزرگی را دربردارد که بخشی از آن پیدا و بخش قابل‌توجهی پنهان است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، 19 بهمن‌ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی زائرسرای ارزان‌قیمت استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، یزد و کاشان که در حسینیه اصفهانی‌ها برگزار شد، با اشاره به ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد، اظهار کرد: ابتکاری که در مشهد مقدس به برکت فرمان ولی فقیه آغاز شد، نعمات بسیار بزرگی را دربردارد که بخشی از آن پیدا و بخش قابل‌توجهی پنهان است.

وی ادامه داد: اثرات پیدایی آن بسترسازی مناسب برای زائران امام رضا(ع) و مزین‌کردن مشهد‌الرضا(ع) برای عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) و پایتخت معنوی ایران اسلامی را به پایتخت مهدویت مبدل کردن است و اثر پنهان آن آثاری است که در پرونده اعمال کسانی که در این امور نقش داشته اند، در عالم پس از مرگ ثبت خواهد بود.

مرتضوی با بیان اینکه زائرسراهای ارزان‌قیمت اثرات بسیار زیادی خواهد داشت، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم به پایداری جمهوری اسلامی توجه کرده و اگر بخواهیم فرهنگ ولایی را رونق دهیم، حتما باید به فرهنگ زیارت توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت اقدامات مناسبی با محوریت امام جمعه مشهد صورت گرفته است که از جمله می‌توان به تعداد 34 واحد زائرسرای ارزان‌قیمت استانی و ملی با محوریت نمایندگان ولی فقیه و استانداران در بخش استانی و کمیته امداد و بهزیستی در بخش ملی اشاره کرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: تاکنون حدود سه هکتار زمین واگذار شده که زیربنای این واحدها در حدود 20 هکتار خواهد بود، در این راستا به حدود 49 حسینیه پروانه رایگان داده شده تا توفیقی برای سرعت بخشیدن و تسهیل در ساخت این زائرسراها باشد.

مرتضوی یادآور شد: عملیات اجرایی زائرسراهای ارزان‌قیمت استان‌های اصفهان، کردستان، کرمانشاه، یزد و شهرستان کاشان با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مذکور انجام می‌گیرد که از 34 پروژه زائرسرا، عملیات اجرایی 21 پروژه آغاز شده است.
captcha