دشمن برای نابودی ارکان اجتماع، کانون خانواده‌ را هدف گرفته است
کد خبر: 3467119
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

دشمن برای نابودی ارکان اجتماع، کانون خانواده‌ را هدف گرفته است

گروه اجتماعی: معاون فرماندار شهرضا گفت: دشمنانی که با برنامه‌ریزی‌های دقیق خود در راستای نابودی ارکان اجتماع برنامه‌ریزی می‌کنند، کانون خانواده‌ها را به‌عنوان اصلی‌ترین هدف اقدامات خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محمدحسین داراب، معاون فرماندار شهرضا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: تقویت باورهای دینی و گسترش گرو های مذهبی نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، مردم همواره به باورهای مذهبی خود پایبند هستند و این مسئله ظرفیت و موقعیت مناسبی را برای کاهش آسیب‌های معضلات اجتماعی در اختیار ما قرار می دهد
وی با بیان اینکه استان اصفهان و شهرستان شهرضا در مورد آمارهای راجع به پدیده اعتیاد در مقایسه با دیگر مناطق کشور از جایگاه مناسب‌تری برخوردار است، افزود: 9/1درصد از جمعیت استان اصفهان معتاد هستند و این استان از نظر این آسیب اجتماعی در جایگاه 19کشوری قرار دارد.
معاون فرماندار شهرضا بیان‌ کرد: بخش دولتی به تنهایی قادر به مقابله با معضل اجتماعی اعتیاد نیست، بلکه لازم است تا بخش‌های خصوصی و غیردولتی نیز، با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود به یاری بخش دولتی آمده و در این پیکار عظیم اجتماعی شرکت کنند.
داراب تصریح کرد: اعتیاد یکی از بزرگ‌ترن و در عین حال بدترین آسیب‌ جوامع انسانی است که تمامی کشورهای جهان به نوعی با آن دست به‌گریبان هستند.
وی تصریح کرد: دشمنانی که با برنامه‌ریزی‌های دقیق خود در راستای نابودی ارکان اجتماع برنامه‌ریزی می‌کنند، کانون خانواده‌ها را به عنوان اصلی‌ترین هدف اقدامات خود انتخاب کرده‌اند و از این جهت لازم است تا با در نظرگرفتن تمامی جوانب این معضل اجتماعی، برای مقابله با آن اقدام شود.
وی اعتیاد زنان را جدید‌ترین و خطرناک‌ترین آسیب معضل اعتیاد در جامعه دانست و افزود: زنان عضو اصلی ارکان جامعه و خانواده‌ها هستند، در بسیاری از موارد اعتیاد مردان با مشارکت زنان برطرف می شود اما اگر این عضو مهم جامعه به معضل اعتیاد دچار شد، خطرات بدی جامعه تهدید خواهد کرد.
معاون فرماندار شهرضا ادامه داد: کاهش سن اعتیاد نیز معضل دیگری است که جامعه را تهدید می‌کند و باید برای مقابله با آن قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شود.
داراب تأکید کرد: دهه آینده، زمان مواجه با انبوهی از آسیب‌هایی است که از معضل اعتیاد نشئت گرفته و بنابراین لازم است برای مقابله با این پدیده شوم اجتماعی و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، اقدامات عاجلی صورت پذیرد.
وی‌گفت: در 9 ماهه اول امسال حدود 30 تن انواع مخدر در استان اصفهان کشف شده است و این مسئله نشان می‌دهد دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند.
داراب بیان‌ کرد: اکنون نوبت آن است تا دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و روحانیت با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه خود، در حوزه فرهنگ سازی در مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند.
captcha