نقش علماء و مبلغین در مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3456820
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
مقدمی:

نقش علماء و مبلغین در مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره گفت: علماء و مبلغین نقش تاثیرگذاری در تمامی برهه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته‌اند، که این ظرفیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی مقدمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه مواد مخدر یکی از تهدیدات اصلی جامعه در برهه فعلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: مصرف مواد مخدر دارای آثار سوء فراوانی است که جامعه را از تمامی ابعاد، مورد تهدید خود قرار می‌دهد.

وی به ابتذال و بیراهه کشاندن جوانان را یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشورمان عنوان کرده و افزود: دشمنان اسلام از هیچ تلاشی برای به بیراهه کشیدن جوانان دریغ نمی‌کنند و در تلاش برای تضعیف بنیه اعتقادی و جسمی آنها هستند که مواد مخدر را به عنوان یکی از راهکارهای خود برگزیده‌اند.

حجت‌الاسلام مقدمی با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر همتی جدی و عزم ملی می‌طلبد، تصریح کرد: در راه این مبارزه باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت علماء و مبلغین که نقش تأثیرگذاری در تمامی برهه‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته‌اند، و همچنین جوانان بسیجی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه 56 مبلغ در دهه اول محرم برای تبلیغ به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: طی تبادل نظر قبلی صورت گرفته از مبلغین اعزامی خواسته شده بود درباره اثرات مواد مخدر در جامعه و خانواده روشنگری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام مقدمی با بیان اینکه گرایش به سمت منکرات در ایام محرم و صفر به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد، تأکید کرد: این امر نشانگر پایبندی جامعه به ویژه جوانان به آموزه‌های دینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره تأکید کرد، اگر فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی لازم در جامعه در زمینه آثار سوء مصرف مواد مخدر صورت گیرد، شاهد گرایش کمتر جوانان به این سمت خواهیم بود که در این زمینه نیز نباید از نقش پتانسیل‌های مذهبی غفلت شود.

captcha