جمع‌آوری ۲۸۰ میلیون ریال کمک‌های مردم تویسرکان به ستاد عتبات عالیات
کد خبر: 3455152
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

جمع‌آوری ۲۸۰ میلیون ریال کمک‌های مردم تویسرکان به ستاد عتبات عالیات

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از برگزاری تجمع مذهبی با همکاری هیئت‌های مذهبی در اربعین امسال خبر داد و گفت: در محرم سال‌ جاری در حدود ۲۸۰ میلیون ریال کمک‌های مردم تویسرکان به ستاد عتبت عالیات جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاروند، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: در دهه آخر ماه صفر تعداد ۲۰ تشکل مذهبی مردمی در سطح شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و مراکز دهستان‌های هفتگانه بخش‌های قلقلرود و مرکزی به عزاداران خدمات فرهنگی_مذهبی، اخلاقی و قرآنی  ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به ثبت ۳۱۸ هیئت مردمی، دانش‌آموزی، دانشجویی، حوزوی، محوری و عشایری در این شهرستان، بیان کرد: این تعداد تشکل شامل هیئات مذهبی منتخب، کانون فرهنگی‌مذهبی مساجد، موسسات و مراکز قرآنی شهری و روستایی است، که در طول دهه آخر ماه صفر مشغول فعالیت خواهند بود.

کاروند با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی این شهرستان برای پذیرایی از زائران حرم حسینی در ایام اربعین آماده‌اند، خاطرنشان کرد: سه ایستگاه صلواتی در سه راهی روستای سید شهاب، میدان فرشید در شهر تویسرکان و نیز روستای ولاشجرد مهیای پذیرایی از زائران کربلای حسینی هستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از برگزاری تجمع بزرگ مذهبی با همکاری هیئت‌های مذهبی در اربعین امسال خبر داد و افزود: در محرم امسال در حدود ۲۸۰ میلیون ریال کمک‌های مردم تویسرکان به ستاد عتبت عالیات جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ هیئت مذهبی در استقبال از زائران اربعین حسینی، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی در صورت هر گونه مشکلات احتمالی در محور ارتباطی گردنه اسدآباد، می‌طلبد تا شهرستان تویسرکان آمادگی و شرایط لازم برای اسکان و پذیرایی را داشته باشد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: همچنین، دستگاه‌های اجرایی از جمله شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، ورزشگاه‌ها و نیز مساجد و حسینیه‌ها برای پذیرایی از زائران حسینی آمادگی دارند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی چندین مسجد در سطح شهرستان برای پذیرایی از زائران در ایام اربعین حسینی به صورت دائم آماده باشند، افزود: در ایام اربعین فضاهای عمومی شهرستان  هم باید رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد، می‌توان با یک برنامه‌ریزی اصولی و جامع پذیرایی از زائران کربلای معلا در ایام اربعین حسینی را به یک سنت عمومی تبدیل کرد.

captcha