کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از مأموریت‌های بسیج است
کد خبر: 3454832
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹

کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از مأموریت‌های بسیج است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه موقت کرمان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کمک به دولت و مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی را از مأموریت‌های بسیج دانست و گفت: با این کار ما می‌توانیم مقابل نفوذ دشمن و تحریم‌ها بایستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عرب‌پور، امام‌جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان، امنیت و آرامش را به‌عنوان دو اصل ضروری در هر جامعه‌ای مورد تأکید قرار داد و گفت: بر اثر یکسری از تبلیغات دشمن و پیشنهادهای آزاردهنده‌ای که رسانه‌های بیگانه عنوان می‌کنند، جوانان ما ناآگاهانه حرکاتی را انجام می‌دهند که موجب سلب آسایش مردم می‌شود.
وی افزود: مسئله‌ای که با نام دوردور زدن جوانان با خودروهای شخصی مطرح می‌شود، بعضا شاهد حضور خانم‌ها نیز هستیم که کشف حجاب کرده و نام آن را آزادی می‌گذارند.
عرب‌پور با بیان اینکه آزادی دارای تعریف مشخصی است و حد و حدودی دارد، بیان کرد: اگر فردی نیمه شب مخل آسایش مردم شود، حتماً به او اعتراض می‌کنید و موضوع حجاب نیز چنین حکمی را دارد.
امام‌جمعه موقت کرمان گفت: بخشی از این حرکات مانند بدحجابی و گردش با خودرو در خیابان‌ها، ناشی از ناآگاهی فرد است که باید به وی اعلام شود تا پرهیز کند.
عرب‌پور از اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در برخورد با مخلان آسایش شهروندان حمایت کرد و ادامه داد: کار این عده از جوانان آزادی نیست، بلکه ایجاد مزاحمت محسوب می‌شود و نیروی انتظامی باید با چنین مواردی برخورد کند.
امام‌جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت پنجم آذر ماه، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) تصریح کرد: نخستین مأموریت این نیروی متعهد، مبارزه با نفوذ استکبار جهانی است.
وی بیان کرد: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، همواره به دنبال این بوده که در سایه مذاکرات هسته‌ای در جبهه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به درون جمهوری اسلامی نفوذ کند و بسیج باید مانع این امر شود.

عرب‌پور مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کمک به دولت و مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر مأموریت‌های بسیج دانست و اظهارکرد: با این کار ما می‌توانیم مقابل نفوذ دشمن و تحریم‌ها بایستیم.
امام‌جمعه موقت کرمان همچنین، با اشاره‌ به حوادث تروریستی در پاریس عنوان کرد: وقایعی که هفته گذشته در پاریس رخ داد و بیش از 300 کشته و زخمی بر جای گذاشت، دومین عملیات تروریستی در پاریس بود.
وی عملیات‌ تروریستی در لبنان را نیز یادآور شد و افزود: از دید جمهوری اسلامی ایران هرگونه خشونت به این شکل و در هر کجای دنیا محکوم است به ویژه اگر به اسم اسلام شکل گیرد.
عرب‌پور با بیان اینکه اسلام واقعی با چنین خشونت‌ها و جنایت‌هایی مخالف است، تصریح کرد: این سئوال مطرح می‌شود که داعش به دست چه کسانی ایجاد شده و با حمایت چه کسانی به کارهای وحشیانه خود ادامه می‌دهد.
امام‌جمعه موقت کرمان گفت: آیا غیر از این است که آمریکا و صهیونیست‌ها، گروه‌های تروریستی همچون داعش را به وجود آوردند، صحبت‌های رئیس جمهور فرانسه در مورد حمایت از آنها در تاریخ ثبت شده است.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که استکبار با راه‌اندازی داعش کاری انجام داده که به‌زودی گریبان خود آن‌ها را می‌گیرد.
عرب‌پور افزود: امروز هم اگر بخواهند ریشه فتنه در منطقه را بخشکانند، باید عزم جدی داشته باشند، نه اینکه از سویی جنایات را محکوم کرده و از سوی دیگر سلاح برای تروریست‌ها بفرستند.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه اعلام کرده با تروریست‌ها مخالف است، حال در هر کشوری که باشند، اما اگر عزم بین‌المللی برای این مسئله نباشد، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
امام‌جمعه موقت کرمان بیان کرد: باید برای جلوگیری از این جنایت‌ها، صادقانه به مبارزه با تروریسم به پا خواست، نه اینکه تنها شعار مبارزه بدهیم.

captcha