پایان سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در قزوین
کد خبر: 3454681
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

پایان سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در استان قزوین شب گذشته با معرفی نفرات برتر در آستان مبارک امامزاده حسین(ع) به پایان رسید.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه این مسابقات در6 شهرستان استان قزوین از 2 مهر آغاز شد و تا 20 مهر ادامه داشت، اظهار کرد: در مرحله شهرستانی بیش از 6 هزار نفر شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 250 نفره مرحله استانی راه یافته‌اند، افزود: از جمع حاضر 16 نفر نیز به مرحله کشوری که آذرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود راه پیدا خواهند کرد.

این مسئول همچنین از تلاش 48 داور در مرحله شهرستانی خبر داد و عنوان کرد: در مرحله استانی این مسابقات نیز 12 نفر کار داوری و قضاوت را انجام می‌دادند.

همچنین در پایان این مسابقات نفرات برتر این رقابت‌ها معرفی شدند.

در رشته قرائت آقایان، سید مصطفی حسینی برای دومین سال متوالی عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کرد و جواد رفعتی و محمد قاسمی نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین دربخش قرائت خانم‌ها نیز خانم‌ها مریم سهرابی، مریم شادور و فاطمه گرجی به ترتیب مقامهای اول تا سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

در قسمت ترتیل آقایان، محمد جواد آهویی عنوان نخست را کسب کرد و پس از او مهدی ملاحسینی و رسول گرجی به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستادند.

در بخش ترتیل خواهران نیز طاهره عبداللهی اول شد، سکینه کشاورز ترک دوم و انسیه حاجی یوسفی سوم شد.

در دعاخوانی این مسابقات نیز عیسی بهتویی توانست عنوان نخست را از آن خود کند و پس از او مرتضی صالحی و جواد جوکار عنوان های دوم و سوم را از کسب کردند.

همچنین در قسمت اذان سید مصطفی حسینی با درخششی دوباره در رده اول ایستاد و علی منصوری دوم شد. در این بخش محمدرضا رجبی به مقام سوم دست یافت.

در حفظ کل این مسابقات سعید علی‌اکبری عنوان نخست را کسب کرد و مسعود میرزایی و بهرامعلی گل‌محمدی به ترتیب در رده های بعدی ایستادند.

همچنین در حفظ 20 جزء حسین تاچه‌بند ، مهرداد خلیلی و محسن سلیمی در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در حفظ 10 جزء این مسابقات اسماعیل نظری اول شد، محمد جواد مهجور دوم شد و محمد رضا رحمانی به عنوانی بهتر از مقام سوم دست نیافت.

و در آخرین بخش این مسابقات و در حفظ 5 جزء محسن وهاب و صادق افشار به ترتیب عنوان‌های اول و دوم را کسب کردند.

captcha