آموزش شهروندی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3454199
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
مدیرکل کتابخانه‌های همدان:

آموزش شهروندی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است

گروه اندیشه: آموزش شهروندی در حوزه افزایش مطالعه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است، بالابردن سواد مردم و افزایش مطالعه در بحث تفکرات از جمله اقدامات مؤثر در حوزه آموزش شهروندی است.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: آموزش شهروندی در حوزه افزایش مطالعه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است، بالابردن سواد مردم و افزایش مطالعه در بحث تفکرات از جمله اقدامات مؤثر در حوزه آموزش شهروندی است.

وی افزود: اگر با کتاب زندگی کنیم در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در امان بوده و این مشکلات اجتماعی با افزایش مطالعه از بین می‌روند، به گردش درآمدن کتاب در جامعه یکی از ملزومات زندگی امروز است، اگر مطالعه را وارد زندگی کنیم می‌توانیم از تجربیات بزرگان تاریخ در زندگی استفاده کنیم.

زارعی با بیان اینکه استان همدان به‌عنوان سومین استان در کشور دارای ایستگاه مطالعه سیار است، تصریح کرد: ایستگاه‌های مطالعه در راستای توسعه منابع مطالعاتی  و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و با تأکید بر در دسترس بودن منابع مطالعاتی برپا شدند و سعی شد تا ساختارهای فرهنگی در این حوزه نیز تقویت شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  ادامه داد: در راستای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه سیار در همدان با مشارکت شهرداری و سازمان اتوبوسرانی مقرر گردید در برنامه‌های آینده این اداره‌کل 22 ایستگاه مطالعاتی ثابت در مراکزی که مردم زمان زیادی را برای انتظار صرف می‌کنند نیز ایجاد شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: برپایه تحقیقات انجام شده و تهیه نقشه‌های پراکندگی جغرافیایی کتابخانه‌های عمومی سطح شهر، در بعضی از مناطق استان فاقد کتابخانه هستیم که در همین مورد تصمیم گرفتیم ایستگاه‌های مطالعه سیار به‌صورت فعال بخش‌های خالی از کتابخانه را پوشش گسترده دهد.

captcha