توجه کامل به ویژگی‌های حضرت زینب(س)/ معرفی این بانو منحصر به بُعد عاطفی نشود
کد خبر: 3453983
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
علی‌اکبری تأکید کرد:

توجه کامل به ویژگی‌های حضرت زینب(س)/ معرفی این بانو منحصر به بُعد عاطفی نشود

گروه اندیشه: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضرت زینب(س) را الگوی بارز تمدن‌ساز برای دختران معرفی کرد و گفت: در معرفی این قبیل شخصیت‌ها باید حضور، صلابت، بصیرت، صبر، معرفت، معنویت، حیا، عفت و قیام آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شب گذشته، 26 آبان‌ماه در همایش «طلایه‌داران فردا» در لرستان که در محل سالن علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که آنچه در عرصه حیات بشری و در الگوی تعالی دختران بررسی می‌شود نقش تمدن‌سازی آن‌ها است، گفت: اگر دختران جامعه ما به خودشناسی و خودسازی برسند، می‌توانند در تمدن‌سازی ایفای نقش کنند چراکه نقش تمدن‌سازی از نقش جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی فراتر است.
وی با اشاره به این‌که نقش تمدن‌سازی فراتر از سهم نقش یک شخص در خانواده و دیگر نهادها است، افزود: نقش تمدن‌سازی دختران در الگوی تعالی یعنی، انسان خود را در امیال شخصی و خواسته‌های نفسانی خلاصه نکند و بداند که شخصیت او در حیات عمومی بشر تأثیرگذار است و ظرفیت‌های بیانی، الهامی و عرفانی خود را بشناسد و به فعلیت برساند.

حضرت زینب(س) هنوز برای ما ناشناخته است

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان این‌که یکی از الگوهای بارز تمدن‌ساز برای دختران، شخصیت عظیم و سرافراز حضرت زینب(س) است که این بانوی بزرگوار هنوز برای ما ناشناخته است، عنوان کرد: متأسفانه در برخی از مرثیه‌سرایی‌ها و روضه‌خوانی‌ها فقط از دیدگاه عاطفی به شخصیت حضرت زینب(س) پرداخته می‌شود و برخی از اشعاری در وصف ایشان بیان می‌شود، به‌نوعی اهانت به این شخصیت وارسته و سایر اصحاب امام حسین(ع) است.
وی با تأکید بر این‌که لازم است مجالسمان را مقداری اصلاح کنیم، تصریح کرد: انتظار داریم در هیئت‌ها و جلسات حسینی از منظر تمدن‌سازی این شخصیت‌ها به آن‌ها نگاه شود و حضور، صلابت، بصیرت، صبر، معرفت، معنویت، حیا، عفت و قیام آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام علی‎اکبری با بیان این‌که امروز به‌واسطه فداکاری‌های شهدا، فرصت تمدن‌سازی در اختیار همه بانوان سرزمین ما قرار دارد، شهیدان و پدران، مادران و همسران شهدا در صف اول تاریخ‌سازی قرار دارند، خاطرنشان کرد: این افراد در مواقعی که لازم بود نقش‌آفرینی کردند و امروز نوبت به ما رسیده که راه آن‌ها را در مسیر تمدن‌سازی ادامه دهیم، در غیر این صورت روز قیامت در حضور شهدا و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم.

بزرگ‌ترین جلوه تهاجم فرهنگی دشمنان؛ سلب نقش تمدن‌ساز جوانان ایران
وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود از تعبیر نفوذ بسیار استفاده کرده است که این موضوع به‌جای این‌که باعث بیداری برخی‌ها شود برایشان گران آمده است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان این‌که بزرگ‌ترین جلوه تهاجم فرهنگی دشمنان، سلب نقش تمدن‌ساز جوانان ایران است، افزود: امروز دشمن سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده تا جوانان ما که کانون تحولات زمانه هستند، به ابزاری برای عملیاتی کردن خواسته‌های دشمن تبدیل شوند تا بدون این‌که حضوری مستقیم داشته باشد، بازیگرانی را برای اجرای اهداف خود در داخل کشور داشته باشد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: تأثیرگذاری بر روی آرزوها، خواسته‌ها و ذهنیت‌ها در قالب نفوذ تربیتی، به‌مراتب خطرناک‌تر از نفوذ‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی است، چون دشمن بانفوذ تربیتی آینده کشور ما را تباه می‌کند و فرصت تمدن سازی را از کسانی که فرصت ایجاد آن رادارند، سلب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد که دختران ما به‌جای این‌که به فکر نقش تمدن سازی خود باشند، مشغول پرداختن به‌ ظاهر و آراستن چهره و لباس خود باشند و با نادیده گرفتن ظرفیت‌های وجودی خویش، تمام توجه خود را به دستیابی به آرزوهای شخصی، خواهش‌های نفسانی و تمایلات دنیوی معطوف کنند.

دانش‌آموزان برای خود نقش تمدن‌سازی قائل باشند
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: مقام معظم رهبری  انتظار دارد که دانش‌آموزان انجمن اسلامی برای خود نقش تمدن‌سازی قائل باشند و با رفتار خود در مدارس، ضمن سالم‌سازی فضای تحصیل، مانع از انحراف و گرفتار شدن دانش‌آموزان در دام تهاجم فرهنگی دشمن شوند.

وی با تشویق دانش‌آموزان  به مطالعه بیانات اخیر رهبری که در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها مطرح شد، گفت: رهبر حکیم انقلاب در سخنان اخیر خود افشاگری کرده و این‌یک پرده‌برداری از اتفاقاتی که در جریان است؛ لذا باید مردم، مسئولین و نخبگان چشم‌هایشان را بازکرده و دشمن را رهگیری و دیده‌بانی کنند و جلوی تحرک آن‌را بگیرند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری بزرگ‌ترین جلوه تهاجم فرهنگی دشمن تمدن سوز کشور را سلب نقش تمدن ساز جوانان ایران به‌عنوان کانون تحولات زمانه دانست و اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است و می‌خواهد این نقش را از جوانان ما بگیرد.
وی بابیان این‌که رهبر انقلاب از انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان توقع دارد در مدرسه خود نقش غریق نجات را داشته باشند، اضافه کرد: با وجود انجمن‌های اسلامی در مدارس نباید حتی یک نفر هم در دام دشمن بیفتد.

یکی از اهداف دشمن کاهش شخصیت افراد است

نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با اشاره به این‌که یکی از اهداف دشمن کاهش شخصیت افراد است، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد جوان ما را به یک عنصر اسیر در گرداب هوس‌ها و خواهش‌های نفسانی تبدیل کند تا از این طریق انتهای آرزوی جوانان به خواسته‌های دنیوی محدود شود که این تفکر در مقابل آرمان‌های انقلاب قرار دارد.
وی بیان کرد: از یک مادر شهید گرفته تا دختری که مدرسه را پهنه عملیات بصیرتی، فکری، اعتقادی و آرمانی خود قرار داده در چرخه تمدن سازی نقش‌آفرینی می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری اجرای طرح اندولوسیزه کردن ایران و توسعه خواهش‌های نفسانی را از دیگر اقدامات دشمن خواند و افزود: وظیفه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در مقابله با این مسائل بسیار سنگین است.
وی با اشاره به این‌که بحث الزامات الگوی تعالی دختران در دست طراحی و مباحثه است و به‌زودی نتیجه آن در قالب کتابی به چاپ رسیده و در اختیار همگان قرار می‌گیرد، افزود: در الگوی تعالی دختران، ویژگی‌های یک دختر برگزیده که در تمدن سازی سهم دارد بیان‌ شده که بخشی از آن‌ها در حوزه بینش و شناخت و برخی دیگر در بخش اخلاق و رفتار است.
نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور عنوان کرد: در محور بینشی الگوی تعالی دختران، مراجعه به الگوهای عاشورایی، فهم زمانه، دستیابی به بینش تمدنی و قدرت تحلیل مسائل، ایمان آوردن به سرمایه‌های وجودی بانوان و داشتن فهم ولایی از تاریخ باید موردتوجه قرار بگیرد.
وی با بیان این‌که داشتن روحیه خیرخواهی، داشتن روحیه فداکاری، داشتن حیا و عفت و داشتن روحیه جهادی و حماسی را از ویژگی‌های موردنیاز برای ایفای نقش تمدنی است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌گرایی، خانواده‌مداری، داشتن معنویت و تعالی اخلاقی همچنین قناعت و ساده‌زیستی از دیگر ویژگی‌های ۱۲ گا نه موردنیاز برای ایفای نقش تمدنی هستند.

captcha