داشتن اطلاعات کافی در اشاعه امر به معروف ضروری است
کد خبر: 3452889
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مهدوی:

داشتن اطلاعات کافی در اشاعه امر به معروف ضروری است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: مردم باید در اشاعه امر به معروف و نهی از منکر باید معلومات کافی داشته و از بینش هدایتی بصیرتی برخوردار باشند در غیر این صورت، کاری از پیش نخواهند برد و کنار زده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 24 آبان در اولین همایش آموزشی و توجیهی امور بانوان ستاد های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های این استان فارس گفت: نصف جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می‌دهند لذا چشم‌پوشی از این نقش در حرکت‌های اجتماعی، مذهبی، اسلامی و انقلابی یک انحراف و خطای فاحش است.
وی با بیان اینکه امور بانوان از بخش‌های فعال و مهم است، تصریح کرد: این که فکر کنیم ماموریت‌ها حالت صوری دارد اشتباه است چراکه نقش زنان می‌تواند از مردان مهم‌تر و حساس‌تر باشد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فارس با اشاره به اینکه نقش زنان در هر دو جنبه معروف و منکرجامعه تأثیرگذار است  با استناد به وقایع تاریخی پیرامون جنبه مخرب آن نقش زن آنقدر می‌تواند موثر باشد که حتی اگر تهذیب شده نباشد و در جایگاه فساد نیز قرار بگیرد، باز هم می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.
وی ادامه داد در جنبه خوبی و معروفات حضرت زینب(س) نیز باروشنگری واقعه کربلا به نجات اسلام برخواست و حرکت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را تکمیل کرد.
مهدوی با اشاره به دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی(ره) را می‌توان شخصیت جهانی دانست که در سخنانش افراط وتفریط وجود ندارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فارس افزود: زنان ایرانی قبل از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، دارای نقش‌های متفاوتی بود‌ اند که در پیروزی انقلاب سهم بسزایی داشته‌اند و درشرایط کنونی هم می‌توانند برای انجام بزرگترین معروف که تشکیل حکومت اسلامی و حفظ حکومت و انقلاب اسلامی است مثل پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کنند.
وی تأکید کرد: امور بانوان ستادهای امر معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها با هماهنگی امور بانوان استان باید فعال‌تر از قبل دراحیا و ترویج و اجرای فریضتین برنامه‌ریزی کنند.
مهدوی گفت: مردم باید در اشاعه امر به معروف و نهی از منکر باید معلومات کافی داشته و از بینش هدایتی بصیرتی برخوردار باشند یعنی اگر نتوانند حرف‌های خود را علمی و دقیق بیان کنند مطمئنا کاری از پیش نخواهند برد و کنار زده می‌شوند، بنابراین باید در این راه مهم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.
وی در پایان سخنان خود به قانون مصوب مجلس در رابطه با استفاده از منابع فرهنگی همه ادارات برای کمک به دستآوردهای احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف یک واجب مثل نماز است و مرد و زن در احیای این دو واجب شرعی باید کوشا باشند.

captcha