حضور 20 هزار بسیجی در رزمایش الی‌بیت المقدس گیلان
کد خبر: 3447397
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
معاون عملیات سپاه قدس گیلان خبر داد:

حضور 20 هزار بسیجی در رزمایش الی‌بیت المقدس گیلان

گروه اجتماعی: معاون عملیات سپاه قدس گیلان گفت: رزمایش الی‌ بیت‌المقدس با حضور 20 هزار بسیجی و 57 گردان در دو مرحله در گیلان برگزار می‌شود.

سردار محمد کاظمی‌پور، معاون عملیات سپاه قدس گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به آمادگی رزمی گردان‌های عملیاتی بسیج گیلان اظهار کرد: 20 هزار بسیجی در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر رزمایشی الی ‌بیت‌‌المقدس را در دو مرحله اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرحله رزمایش الی ‌بیت‌المقدس در گیلان 14 و 15 آبان ماه در 9 شهرستان برگزار شد گفت: رزمایش الی‌ بیت‌المقدس با رمز یا محمد رسول‌الله در استان آغاز شد.

معاون عملیات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش 28 و 29 آبان ماه است یادآور شد: این رزمایش در 9 شهرستان دیگر استان با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر برگزار می‌شود.

کاظمی‌پور با بیان اینکه رزمایش الی بیت‌المقدس گیلان زمینه مناسبی برای حفظ آمادگی نیروهای بسیجی در مقابله با تهدیدات دشمنان است، افزود: این‌گونه رزمایش‌ها ضمن اینکه آمادگی بسیجیان را ارتقا می‌دهد سبب شور و نشاط آنان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رزمایش، برنامه‌های امداد و نجات، پدافند غیرعامل، راهپیمایی‌های تاکتیکی شبانه، کنترل معابر اصولی، تاکتیک‌‏های تاخت، هلی‌برن، ضد هلی‌برن، پدافند، دفاع از مراکز حساس با رعایت اصول پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده بود.

captcha