اعتبارات قرآنی در جای خود هزینه نمی‌شود
کد خبر: 3444895
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵

اعتبارات قرآنی در جای خود هزینه نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان با اشاره به عدم هزینه اعتبارات قرآنی در بخش‌های قرآنی، گفت: اعتباری که به امور قرآنی اختصاص می‌یابد باید در جای خود هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدمهدی طالبی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان امروز، 17 آبان‌ماه در دیدار با مدیران مؤسسات قرآنی استان کردستان، اظهار کرد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در مساجد موجب جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت این مکان مذهبی می‌شود.
وی با انتقاد از این طرح که مؤسسات باید در مکانی مجزا از فضای مساجد فعالیت کنند، افزود: در زمان پیامبر اکرم(ص) مساجد محل انجام تمام امورات مسلمانان بود.
طالبی بیان کرد: فضای مساجد باید همواره مکانی برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی باشد و مؤسسات با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف مساجد را تبدیل به یک مکان قرآنی کنند.
وی با تأکید بر انسجام و همبستگی مؤسسات قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی باید از خودبینی مؤسسات پرهیز شود تا اتحادیه بتواند حمایت همه جانبه‌ای از آن‌ها را داشته باشد.
مساجد به پایگاه فعالیت‌های قرآنی تبدیل شود
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با انتقاد از اینکه نباید مؤسسات قرآنی در سطح مساجد فعالیت داشته باشند، گفت: مؤسسات قرآنی باید مساجد را به پایگاه فعالیت‌های قرآنی تبدیل کنند.
وی افزود: براساس بخشنامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در هر استان یک مؤسسه به‌عنوان نماینده استان یک حساب مشترک با شورا برای رفع نیازهای مؤسسات قرآنی ایجاد کند که امیدواریم با تزریق اعتبار به این طرح بتوان بخشی از مشکلات مؤسسات را رفع کرد.
طالبی بیان کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی مرجع تمام مؤسسات سطح استان است که مشکلات و مسائل مؤسسات قرآنی در این شورا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
10 درصد اعتبارات متمرکز قرآنی به استان‌ها اختصاص می‌یابد
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات قرآنی به صورت متمرکز عنوان کرد: از 200 میلیارد اعتبار تخصیصی سال 93 فقط 10 درصد آن به استان‌ها اختصاص یافت که این امر نمی‌تواند مطلوب باشد.
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان عنوان کرد: مابقی این اعتبار در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سایر اداراتی که فعالیت قرآنی دارند، اختصاص می‌یابد.
وی عنوان کرد: برای طرح حفظ قرآن در مرکز بزرگ اسلامی و حوزه‌های علمیه 60 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که تاکنون 250 میلیون تومان آن در اختیار ما قرار گرفته است.
شورای توسعه قرآنی از فعالیت‌های مؤسسات حمایت می‌کند
طالبی با اشاره به  حمایت شورا از مؤسسات قرآنی عنوان کرد: مؤسسات برای اجرای برنامه‌های قرآنی خود و یا در صورت نیاز به کمک مادی مورد حمایت شورا قرار می‌گیرند.
وی در پایان از مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی خواست تا به‌منظور حمایت هرچه بیشتر از مؤسسات، زمینه اعطای تسهیلات به 50 مؤسسه قرآنی استان را در سال جاری فراهم کند.

captcha