پیشرفت علمی در کنار آمادگی نظامی از الزامات است
کد خبر: 3444167
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

پیشرفت علمی در کنار آمادگی نظامی از الزامات است

گروه اجتماعی: امام جمعه انزلی در صبحگاه رزمایش الی بیت المقدس سپاه پاسداران شهرستان بندرانزلی، گفت: پیشرفت علمی در کنار آمادگی نظامی از الزامات است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیروز، در رزمایش الی بیت المقدس سپاه پاسداران شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه آیه «واعداولهم مااستطعتم من قوه» در آرم سپاه پاسداران، بیانگر آمادگی مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان اسلام است، اظهارکرد: باید آمادگی همه آحاد جامعه درخصوص ایجاد استعداد لازم در همه امور نظامی و غیرنظامی به گونه ای باشد که دشمن، حتی تصور هجوم به کشور را نداشته باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه نباید از نفوذ دشمن در بخش های دیگر غافل شد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی همه انسان های مومن و مخصوصا کسانی که در قالب سپاه پاسداران مسئولیت دفاع از جمهوری اسلامی را برعهده می گیرند می بایست آمادگی و توانایی خود را حفظ کنند.

وی به پیشرفت علمی و دستیابی به علوم و فنون جدید درکنار آمادگی نظامی تاکید و بیان کرد: جامعه ای که از لحاظ علمی پیشرفته تر باشد، قدرتمندتر بوده و سخن و برنامه های او پیشتاز همه عرصه هاست.

امام جمعه بندرانزلی به حضور همه جانبه در میدان جنگ نرم و رصد دشمن اشاره و اظهارکرد: با استفاده از برنامه هایی که طراحی می شود در کنار این آمادگی و رزمایش ها، روحیه معنوی نیز می بایست حفظ شود، لذا در صحنه جنگ نرم باید تهاجمی وارد میدان شد .

حجت الاسلام شمس الدین در پایان خاطرنشان کرد: انس با قرآن و اهل بیت، تعبد و تقید به مسائل شرعی از الزامات نیروها و لشکریان مخلص اسلام و حضرت ولی عصر(عج) است.

یادآور می شود؛ رزمایش سراسری دفاع از کوی و برزن گردان های بیت المقدس سپاه پاسداران طی دو روز بصورت اسکان بسیجیان در محل های مورد نظر آغاز و در پایان به صورت عملیاتی به مرحله اجرا درآمد.

captcha