وقف، تبدیل ثروت دنیوی به توشه اخروی است/ لزوم تطبیق موقوفات با نیازهای جامعه
کد خبر: 3427023
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
سعیدی تأکید کرد:

وقف، تبدیل ثروت دنیوی به توشه اخروی است/ لزوم تطبیق موقوفات با نیازهای جامعه

گروه اجتماعی: منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه وقف، تبدیل ثروت دنیوی به توشه اخروی است، افزود: علت ماندگاری وقف ارتباط خلوص نیت به رحمت و عنایت پروردگار مهربان و سپرده شدن کار به اراده ابدی خالق متعال است.

محمداسماعیل سعیدی، منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با اشاره به آثار و برکات وقف در جامعه اظهار کرد: یکی از زیباترین و مفیدترین اقداماتی که انسان از هزاران سال قبل پایه‌گذاری کرده و دین مبین اسلام به آن جلوه زیباتری بخشیده و با طول زمان و گذشت قرن‌ها هیچ کس توان خاموش کردن آن کارهای ماندگار را نداشته و ندارد، وقف است.

سعیدی با تأکید براینکه وقف، تبدیل ثروت دنیوی به توشه اخروی است، افزود: علت ماندگاری وقف ارتباط خلوص نیت به رحمت و عنایت پروردگار مهربان و سپرده شدن کار به اراده ابدی خالق متعال است.

وی با اشاره به وارد کردن وقف در نظام آموزشی ادامه داد: می‌توان با وارد کردن وقف در نظام آموزشی، تفکر و فرهنگ را در ذهن و اندیشه جوان وارد کرد تا با گذشت زمان این تفکر را در عملکرد مردم ببینیم. اگر نیم‌نگاهی به مراکز دینی کشور داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اغلب آنان از طریق وقف اداره می‌شوند.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از آثار مفیدی که در نتیجه وقف به مردم می‌رسد، تا روز برپا شدن قیامت نیز ادامه می‌‎یابد؛ به طور یقین این ماندگاری و جاودانگی اثر شخص حتی هزاران سال بعد از مرگش، جایگاه ابدی و مقام بهشتی او را تعالی بخشیده و موجبات آسایش وی را در دنیا و آخرت فراهم می‎‌سازد.

وی به‎روز کردن فرهنگ وقف را در استقبال بیشتر مردم از این سنت الهی تأثیرگذار دانست و گفت: نباید از این نکته غافل شد که منطبق کردن وقف با نیازهای کنونی اقشار مختلف، در جامعه منجر به استقبال بیشتر مردم از این موضوع شده و خیرات و برکات افزون‌‎تری را به همراه خواهد داشت.

سعیدی با اشاره به مزایای ترویج وقف در جامعه تأکید کرد: بسط و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ وقف و تبدیل ثروت‎های مادی و معنوی اجتماعی به سنت ماندگار وقف بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را بهبود می‌بخشد؛ به‌گونه‌ای که قشر محروم جامعه می‌تواند درسایه خدماتی که از درآمد موقوفات به ایشان می‎رسد، از سطح زندگی بهتری برخوردار شده و در رفاه باشند.

captcha