امر به‌معروف و نهی از منکر جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند
کد خبر: 3383523
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
امام‌جمعه کرج:

امر به‌معروف و نهی از منکر جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

گروه اجتماعی: برگزاری جلسات هدفمند آموزش امر به‌معروف ونهی از منکر با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگ سازی در این زمینه می‌تواند راهگشای این واجب فراموش شده باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج روز 17 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج، اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید همه مردم و مسئولان هوشیار و با بصیرت بوده و مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کنند.
وی با ذکر این نکته که امر به‌معروف و نهی از منکر نباید تنها در پوشش تذکر بد حجابی خلاصه شود، افزود: باید جلوگیری در از بین رفتن حقوق مسلمانان، ساخت و سازهای غیرقانونی و سایر مسایلی که باعث تضعیف حاکمیت نظام می‌شود امر به‌معرف و نهی از منکر به کار گرفته شود.
این مقام مسئول یکی از اهداف دشمنان را ذهن‌های پاک جوانان و به‌ویژه دختران توصیف کرد و گفت: آن‌ها می‌خواهند با ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه، ذهن زنان و دختران ما را منحرف کنند.
حسینی همدانی با اشاره به نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده و جامعه، گفت:خانواده به عنوان مهمترین کانون بشری، عنصری اساسی در پیشرفت و موفقیت جامعه و اولین پایگاه بسترساز رشد جسمی، روانی و اجتماعی افراد است، البته پایبندی به دستورات تربیتی دین مبین اسلام و رعایت اخلاق نیکو از دیگر عوامل اصلی در استحکام خانواده است.
امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: هیئت‌های عزاداری و مداحان اهل بیت (ع) باید به صورتی رفتار کنند که فرهنگ غنی اسلامی و مفاهیم دینی و الهی به خوبی برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
وی تأکید کرد: مجالسی که در این ماه برگزار می‌شود باید با فرهنگ غنی اسلامی مطابقت کامل داشته و همچنین بصیرت‌ساز و آگاهی‌بخش باشد.
این مقام مسئول یادآورشد: باید نوحه خوانی و سخنرانی‌ها را در این روزها به گونهای برنامه‌ریزی کرد که فرهنگ عاشورای حسینی آنطور که باید برای مردم بازگو شود.
حسینی همدانی در پایان پرهیز از خرافه‌گویی و یا تلاش تحریف واقعیت عاشورا و اصل عزاداری را از جمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری حسینی (ع) دانست و گفت: باید همه دقت کنیم در آئین مذهبی در حاشیه مراسم عاشورای حسینی دشمنان و افراد معلوم الحال با طرح دیدگاه‌های غیراسلامی به افکار پاک مردم به ویژه جوانان خدشه‌ای وارد نکنند.

captcha