برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در زنجان
کد خبر: 3382918
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در زنجان

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور ۱۰ گردان به مدت دو روز در تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) استان برای به نمایش گذاشتن توان رزمی دو هزار از بسیجیان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، ابوالفضل طهماسبی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان صبح امروز،15 مهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: آماده نگه داشتن نیرو‌های بسیج یکی از الزامات مهم آمادگی کشور محسوب می‌شود که در این راستا ارتش و سپاه پاسداران با انجام رزمایش‌های مختلف در طول سال به این امر مهم می‌پردازند تا بسیجیان را در کنار سایر نیروها برای هر تهاجمی آماده نگه دارند.
وی افزود: امسال چهارمین سال برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس است که با حضور 9 گردان در بخش برادران و یک گردان در بخش خواهران به مدت دو روز در روزهای 16 و 17 مهرماه در تیپ 36 سپاه انصارالمهدی(عج) استان برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان هدف از برگزاری این رزمایش را بالا بردن توان رزمی بسیجیان و واکنش سریع گردان‌های الی بیت‌المقدس و کوثر، ایجاد امنیت پایه، حفظ انسجام گردان‌ها، نمایش اقتدار بسیجیان، تقویت روحیه معنوی ایثار و شهادت، آمادگی همه جانبه برای مقابله با تهدیدات دانست و گفت: در کنار این رزمایش سایر برنامه‌های فرهنگی نیز با هدف بصیرت‌افزایی و عقیدتی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: در این عملیات دو هزار نفر بسیجی حضور دارند که در مدت شش ماه گذشته در پایگاه‌ها و حوزه‌های مختلف در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و پس از سنجش توان رزمی در این رزمایش حضور خواهند داشت که حجم بالایی این رزمایش معطوف در بخش ارتقای رزمی بسیجیان است که از آمادگی جسمانی و توانی بالایی برخوردار باشند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: انجام تمرینات تاکتیکی در رزمایش موجب افزایش روحیه در بسیجیان می‌شود که با حضور جدی که میادین خواهند داشت در مقابل یاوه‌گویان خواهند ایستاد و دیروز که صحبت از بسیج 20 میلیونی در کشور بود امروز این جمعیت از 20 میلیون گذشته است و در حال افزایش چشم‌گیری است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب در حفظ و آماده نگه داشتن این ارتش تلاش‌های لازم را انجام دهیم.

captcha