تربیت یک ملیون حافظ در کشور محقق شد / اقدام بی‌نظیر اوقاف در بازخوانی و ثبت 510 هزار وقف‌نامه
کد خبر: 3358662
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
رئیس سازمان اوقاف کشور:

تربیت یک ملیون حافظ در کشور محقق شد / اقدام بی‌نظیر اوقاف در بازخوانی و ثبت 510 هزار وقف‌نامه

گروه اجتماعی: سرپرست و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تحقق دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌السلام والمسلمین علی محمدی سیرت، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر‌کل اوقاف همدان بیان کرد: موقوفات از امانت‌های الهی هستند که در اختیار ما قرار داده شده، باید امانت‌دار امامزادگان، موقوفات و قرآن کریم باشیم و حفظ این امانت الهی جزو وظایف ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) توجه وِیژه و بهتر به بقاع متبرکه بود، ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلاحات ارضی از بین بردن موقوفات و تقسیم کردن آن به افراد با سند‌های ملکی و شخصی بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: حفظ این امانت‌های الهی و ارتباط مستقیم آن‌ها به عهده اداره اوقاف و امور خیریه است ولی به تنهایی قادر نیست از این امانت الهی حفظ کند و نیازمند کمک مسئولین و مدیران و مردم در سراسر کشور است.

حجت‌السلام محمدی افزود: همچنین نسبت به وقف لازم است همه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، طرز فکری که بر اساس حکومت طاغوت به وجود آمده است این است که حق وقف را نادیده بگیرند و مسئولین کوتاه بیایند ولی ما چنین اجازه‌ای نداریم که حق و حقوق مردم را پایمال کنیم، باید حق واقف و موقوف علیه را حفظ و ادا کنیم.

بازنگری وقف نامه‌ها یکی از اقدامات بی‌نظیر اوقاف است

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات بی‌نظیر در تاریخ اوقاف بازنگری تمام وقف نامه‌ها درسرتاسر کشور است و مطابق با نیت و شرایط واقف و همراه با شهادت شرعی 510 هزار وقف نامه بازخوانی و ثبت شد، سامانه بر اساس نیات واقفین ساماندهی شده است که این اقدام اوقاف نه تنها کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: تبدیل به احسن موقوفات نیز شرایطی دارد که امام خمینی(ره) چهار شرط برای آن تعیین کرده بودند که یکی از آنها در تبدیل به احسن موقوفه است که نه تنها باید به همان اندازه یا همان‌گونه باشد بلکه باید از آن نیز بهتر باشد و به قیمت امروز قیمت‌گذاری شود که متأسفانه بعضی از افراد این اصل را رعایت نمی‌کنند.

حجت‌السلام محمدی ابراز کرد: باید توجه بیشتری شود تا این سرمایه به بهره‌برداری مناسب برسد در اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری بالا در موقوفات نسبت به سایر موضاعات ضعیف‌تر است، یکی از موئلفه‌های اقتصاد مقاومتی وقف است به شرطی اینکه از قید، بند و اسارت آزاد شویم و این موضوع در سطح جامعه فراگیر شود.

64 درصد شهرستان ملایر وقفی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه بیان کرد: 64 درصد شهرستان ملایر وقفی است و نظم و انظباط مالی، اجرایی امینانه واقفین بی‌نظیر است و تربیت یک ملیون حافظ که مبنی بر دستورات مقام معظم رهبری بود نیز محقق شد.

وی اذعان کرد: هیچ کس نسبت به هیچ بقعه حق ولایت و مدیریت ندارد، مگر اینکه مانند حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه‌(س) دستور مقام معظم رهبری باشد، باید نسبت به بقاع متبرکه  استان توجه ویژه شود و حتما باید بقعه آراسته و تمیز باشد و بهداشت در آن حتما رعایت شود.

حجت‌السلام محمدی در پایان بیان کرد: هیئت امناء، خدام و مردم باید توجه ویژه به بقاع متبرکه داشته باشند و بهتر از خانه خودمان از آن مراقبت کنیم زیرا این اماکان متصب به خاندان طهارت و عصمت است و باید در شآن آن‌ها باشد.

captcha