‌حاکمیت وحدت؛ رمز نشاط سیاسی/ گفتمان مبتنی بر ارزش‌های انقلاب، لازمه موفقیت جهانی است
کد خبر: 3353303
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
حجت‌الاسلام علوی اظهار کرد:

‌حاکمیت وحدت؛ رمز نشاط سیاسی/ گفتمان مبتنی بر ارزش‌های انقلاب، لازمه موفقیت جهانی است

گروه سیاسی: ‌حاکمیت وحدت در جامعه رمز نشاط سیاسی است و بدون تردید اگر این مهم در تمام جوامع حاکم باشد می‌توان انتظار داشت آرامش و امنیت در عین تفاوت عقیده فرهنگی و سیاسی در کنار یکدیگر تعامل سالم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید‌محمود علوی، وزیر اطلاعات روز گذشته، 6 شهریور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ ‌استان مرکزی، با نکوداشت یاد و خاطره بیش از 6 هزار شهید گلگون‌کفن استان مرکزی، گفت: استان مرکزی استانی سربلند به وجود بزرگانی بی‌مانند همچون امام(ره)، آیت‌الله اراکی، امیرکبیر، شهید چمران، محلاتی و... است.

مکتب اهل بیت(ع)؛ بیانی زیبا از اسلام ناب محمدی(ص)

وی تصریح کرد: مکتب اهل بیت(ع) و ائمه عصمت و طهارت بیان زیبا و تبیینی درست از اسلام است، اسلام ناب آن چنان جاذبه‌ای دارد که اگر درست تشریح شود همه اندیشه‌های غربی را متوجه خود خواهد کرد؛ چرا‌که تمامی جوامع بشری با فطرت‌های پاک و ستم‌ستیز آفریده شده‌اند که اگر درست تربیت شود تعلیماتی به انسان می‌آموزد که مسیر حرکتی به سمت سعادت را مساعد می‌کند.

‌علوی ضمن تأکید بر لزوم تدابیر دولت یازدهم مبنی بر فعالیت تمامی گروه‌های سیاسی و فعالان اجتماعی در شا‌کله‌ای قانونمند و ضابطه‌مند، اظهار کرد: دولت یازدهم از تمامی توان خویش برای ایجاد زمینه‌ای مساعد برای همدلی و همزبانی هرچه بیشتر بین مردم و دولت استفاده کرده و به فرمایش رهبری در این خصوص جامه عمل پوشانیده است.

تعامل سازنده احزاب، ما را به اهداف انقلاب نزدیک‌تر می‌کند

وی وحدت را لازمه رشد و شکوفایی در جامعه بیان کرد و با اشاره به اینکه تفاوت در اندیشه‌های سیاسی نباید به نزاع و تقابل در گفتار و رفتار بینجامد، اضافه کرد: تمامی ملت و دولت تحت لوای پرچم انقلاب و مقام معظم رهبری به تضارب اندیشه و فکر از طریق گفت‌وگو بپردازند؛ چراکه انجام این عمل ما را به اهداف تعریف شده برای انقلاب و اسلام نزدیک‌تر می‌کند.

این مقام مسئول از گفت‌و‌گو مبتنی بر محبت و استدلال به‌عنوان داروی شفا بخش یاد کرد و افزود: اگر این دو عنصر مهم در جامعه بیش از پیش نهادینه شود زمینه آبادانی و پویایی کشور فراهم‌تر شده و زمینه اختلاف و شکاف برای همیشه رفع خواهد شد.

وحدت، سرمایه اخلاقی دولت یازدهم است

‌علوی حاکمیت وحدت در جامعه را رمز نشاط و شادکامی افراد جامعه عنوان کرد و گفت‌: بدون تردید اگر وحدت در تمامی جوامع حاکم باشد می‌توان انتظار داشت آرامش و امنیت در عین تفاوت عقیده فرهنگی ـ سیاسی در کنار یکدیگر زندگی سالمی را داشته باشند؛ از این‌رو دولت یازدهم از وحدت به‌عنوان سرمایه اخلاق یاد کرده و سعی دارد بر این امر مهم که از تأکیدات اسلام ناب محمدی است در جهان جامه عمل بپوشاند.

وی در ادامه سخنان خویش از تریبون‌‌های آگاهی و نشر در جامعه به‌عنوان پلی برای نزدیکی دل‌ها یاد کرد و گفت: اگر گفتمان واحد بر مبنای ارزش‌های انقلابی و دینی نظام برای پیشبرد امورسرلوحه قرار گیرد خواهیم توانست اهداف و مقدسات نظام را بیش از پیش در جهان بین‌الملل به منصه ظهور رسانیم.

آزادی بیان در دانشگاه در راستای اهداف انقلاب است

‌علوی تصریح کرد: مردم ایران انقلاب کرده و شهید دادند تا احساس آرامش در همه سطوح برای دوستداران انقلاب فراهم باشد؛ بنابراین فلسفه انقلاب اسلامی با ایجاد فضاهای بسته که به مردم اجازه گفت‌وگوهای سازنده در دانشگاه و حوزه و کرسی‌های آزاد‌اندیشی را ندهد کاملاً مخالف است.

به گفته وزیر اطلاعات در فضای کنونی جامعه، همه باید همفکر باشیم و برای حل اختلافات بر مبنای ارزش‌ها و مقدسات اسلامی باد یکیدگر هم‌اندیشی کرده و افکار درست و کاربردی را به جامعه القا کنیم.

ایجاد فضای سالم سیاسی از اهم اهداف وزارت اطلاعات است

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش به تشریح فعالیت‌های وزارت اطلاعات پرداخت و اظهار کرد: برقراری آرامش و ایجاد امنیت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... از اهم اهداف و رسالت این وزارتخانه تعریف می‌شود، از این‌رو این وزارت به‌عنوان بخشی از بدنه دولت خدمتگزار برای مردم آرامش و امنیت فعالیت‌های سالم سیاسی و بدون حاشیه امنیتی را تضمین و در کنار آن با تیزبینی و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) راه را بر توطئه و تهدیدات دشمنان بسته و رعب و وحشت را در دل دشمنان قسم خورده انقلاب ایجاد کند.

‌علوی تصریح کرد: گروه‌ها و طیف‌های مختلف جامعه باید در سایه آرامش و امنیت در تولید علم، مقوله‌های اقتصادی، فرهنگی و موضعات اجتماعی تلاش کرده و به جای بحث‌های سیاسی بی‌اساس و بی‌پایه که مسیری انحرافی است، مسیر وحدت و یکدلی را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) با ظرفیت سازی اخلاقی و برقراری فضای مفاهمه و وحدت، پراکندگی و عقاید انحرافی آن دوران را به قدرت اسلام ناب تبدیل کرد، افزود: رسول اکرم(ص) در آن دوران از حداکثر توان خویش استفاده کردند تا اخلاق ناب محمدی بر جامعه اسلامی و جهان اسلام حاکم باشد.

‌علوی همچنین ابراز کرد: دین مبین اسلام موهبتی الهی است که ظرفیت بالندگی و استفاده درست از نعمت‌های الهی را تعریف کرده و به هیچ عنوان ریاضت، سختی، دنیا گریزی، خالی کردن شانه از بار مسئولیت را به بندگان مؤمن توصیه نکرده و نمی‌کند، مگر اینکه برای حفظ و پاسداری از اسلام بخواهیم متحمل فشار و تحریم باشیم در این زمان با سعه صدر تمامی مردم و دولت باید دست در دست یکدیگر گذارده و به دشمن اجازه سوء‌استفاده از موقعیت ایجاد شده را ندهد.

پیشرفت اقتصادی از پایه‌های زندگی معنوی است

وزیر اطلاعات در پایان، توجه به فرامین رهبری در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه اقتصاد مقاومتی را از یکی از اصول دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: یکی از پایه‌های شکوفایی زندگی معنوی پیشرفت در زمینه‌های مادی و اقتصادی و برقراری امنیت است؛ ازاین‌رو عملیاتی کردن فرامین معظم‌له می‌تواند به دولتمردان در پیشبرد اهداف نظام کمک کند.

captcha