سیره امام رضا(ع) بهترین الگو برای شرایط سیاسی امروز جامعه است
کد خبر: 3350496
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
حجت‌الاسلام نیشابوری:

سیره امام رضا(ع) بهترین الگو برای شرایط سیاسی امروز جامعه است

گروه سیاسی: امام جمعه آشتیان تصریح کرد: عملکرد امام رضا(ع) در ولایتعهدی تحمیلی، در شرایط فعلی برای ما آموزنده است، دشمن از تحمیل ولایتعهدی، دنبال بهره‌برداری سیاسی و مشروعیت مذهبی بود، امروز نیز باید مواظب باشیم دشمن از توافق هسته‌ای علیه نظام اسلامی بهره‌برداری سیاسی نکند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی‌، گفت: آن حضرت خوشحالی هنگام عمل نیکو، توبه در هنگام گناه، شکرگزاری در برابر نعمت، صبر در برابر مشکلات و عفو در هنگام عصبانیت را از شاخصه‌های اصلی مؤمنان عنوان کرده است.

وی با تأکید بر لزوم پاسداری از کیان اسلام و تقویت آموزه‌های اسلامی، تصریح کرد: در ایام ولادت امام رضا(ع) نباید فقط به برگزاری مجالس جشن و شادی پرداخت؛ بلکه علاوه بر آن باید به ابعاد معرفتی و الگویی آن حضرت نیز توجه کرد.

‌نیشابوری ولایتعهدی اجباری و تحمیلی را یکی از رخدادهای مهم زندگی امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: این موضوع در شرایط فعلی برای ما آموزنده است، زیرا دشمن با تحمیل ولایتعهدی، دنبال بهره‌برداری سیاسی و مذهبی از این اتفاق بود امروز نیز باید مواظب باشیم دشمن از توافق هسته‌ای علیه نظام اسلامی بهره‌برداری سیاسی نکند.

امام جمعه آشتیان هدف از تحمیل ولایتعهدی توسط مأمون عباسی را کنترل امام، خاموش کردن قیام‌ها، تحکیم قدرت عباسیان، مشروعیت بخشیدن به حکومت خود، جدا کردن امام از مردم، تحقیر امامت امام و جبران خیانت‌های پدرش هارون عنوان کرد.

وی با بیان این که امام رضا(ع) از پذیرش ولایتعهدی اجباری نیز نهایت استفاده را برده و از این اقدام به نفع اسلام و مسلمانان بهره جست، گفت: ایشان در این دوران به اقامه دین و سنت‌های فراموش شده، بسیج نیروهای علوی، تبیین جایگاه امام و شیعیان، اعتراف مأمون به حقانیت امام، مناظره‌های امام با پیروان ادیان و آزاد شدن علوی‌ها از فشارهای سخت پرداختند.

‌نیشابوری با بیان این نکته که توافق‌نامه می‌تواند در هر صورت به نفع ما تمام شود، اظهار کرد: ما نیز باید از این فرصت دست داده نهایت استفاده را برده و در نشر فرهنگ دینی و معرفی دستاوردهای انقلاب به دنیا کوتاهی نکنیم.

وی در رابطه با سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از نفوذ آمریکایی‌ها به ایران گفت: باید در برابر سوء استفاده‌ها و نفوذ شیطان بزرگ در ایران اسلامی ایستاد از عزت و دستاوردهای انقلاب حفاظت کرد، از این رو آینده نگری و شناخت ترفندها و توطئه‌های دشمن یکی از ویژگی‌های رهبر خردمند و ژرف نگر انقلاب اسلامی است.

‌نیشابوری تصریح کرد: رهبری مانند دیدبان خط مقدم هشدارها را می‌دهد؛ ولی متاسفانه برخی از مسئولان به دلیل بی‌ انگیزگی و بی کفایتی که باید به موقع این نکات را گرفته و عملیاتی کنند غافل‌اند، بعضی مدیران بی انگیزه در خواب فرو رفته‌اند و با هشدار رهبری بیدار نمی‌شوند.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی و  ابراز نارضایتی از عدم اقدامات کافی از سوی مدیران امر در این حوزه، اضافه کرد: سیاست‌زدگی مسئولین و وارونه جلوه دادن حقایق نمی‌گذارد آنها به هشدارهای رهبری عمل کنند، سیاه نمایی دشمن و ترویج فساد و بی بند و باری در فضای مجازی باعث منفعل شدن و تسلیم  برخی مسئولین شده است.

‌نیشابوری ادامه داد: برخی از مسئولین آنقدر غرق در امیدهای کاذب در مذاکره و ارتباط با دشمن ملت ایران شده‌اند که هشدارهای رهبری را جدی نمی‌گیرند، دشمن دنبال نفوذ در حریم  امن نظام جمهوری اسلامی است، اگر هنگام نفوذ دشمن مرزبان و نگهبان دچار خواب وغفلت شده باشد چه باید کرد؟ در صورتی که بیشترین بصیرت دینی و بصیرت افزایی را رهبری معظم انجام می‌دهند و جای سؤال است که چرا دیگران اقدام به بصیرت افزایی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان در برابر ملت شریف ایران ساکت ننشسته و با دلسرد کردن مردم، گرفتن تعصب انقلابی و جهادی و القاء اینکه تنها راه نجات و رهایی از مشکلات تغییر ذائقه انقلابی و  تغییر روحیه به  استکباری است قصد دارند جامعه را با چالش مواجه کنند، آنها به دنبال میدان دادن به فتنه، شکستن صفوف به هم فشرده و منسجم ملت ایران و ایجاد دوگانگی و شکاف بین مردم و مسئولان هستند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: هدف دشمن از برجام  ایجاد اصلاحات در ایران  و تسلط در منطقه است امری که بارها خودشان  اعلام کرده‌اند ولی متأسفانه برخی عناصر غافل این سخنان را کار تبلیغاتی و مصرف داخلی می‌دانند که ربطی به ایران ندارد؛ ازاین رو مردم ایران باید هوشیار عمل کرده و هیچ‌ گاه دست از حمایت رهبری برندارند.

captcha