۱۰ مردادماه؛ زمان آغاز دوره آزمایشی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن ثارالله(ع)
کد خبر: 3335497
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
برزگر عنوان کرد:

۱۰ مردادماه؛ زمان آغاز دوره آزمایشی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن ثارالله(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره آزمایشی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) از روز شنبه، ۱۰ مردادماه در دو بخش پسران و دختران در سومین حرم اهل بیت(ع) آغاز می‌شود که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام منصور برزگر، مدیر مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) امروز، 4 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: دوره آزمایشی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم این مؤسسه از روز شنبه، 10 مردادماه در دو بخش پسران و دختران در سومین حرم اهل بیت(ع) آغاز می‌شود که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در طول مدت یک ماه دوره آزمایشی قرآن‌آموزان دختر و پسر، 2 جزء از قرآن کریم را حفظ خواهند کرد و علاوه بر حفظ قرآن، در کلاس‌های ترجمه و مفاهیم، تجوید، احکام و اخلاق اسلامی شرکت خواهند کرد.
دبیر منطقه حنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اضافه کرد: قرآن‌آموزانی که موفق به گذراندن دوره آزمایشی و قبولی در آزمون‌های نهایی شوند به دوره اصلی در سال تحصیلی 95-94 راه پیدا خواهند کرد.
برزگر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و تدبر در آیات الهی، گفت: در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم ثارالله(ع) علاوه بر حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، مکالمه زبان انگلیسی، مکالمه قرآنی، ادبیات عرب و احکام و عقاید آموزش داده می‌شود و حافظان در سال تحصیلی دوم پس از گذراندن و قبولی در این موارد شروع به حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌کنند.
عضوهیئت مدیره بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم ادامه داد: حافظان می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن حدیث سازمان سنجش کشور شرکت کرده و در صورت قبولی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم به‌صورت رایگان و در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور ادامه تحصیلات تکمیلی دهند.
برزگر بیان کرد: مؤسسه موقوفه مکتب القرآن ثارالله(ع) دارای بیش از 360 شعبه در سراسر کشور است که در این مراکز آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم به ویژه حفظ قرآن کریم در تمامی مقاطع سنی برگزار می‌شود.

captcha