چهره‌های قرآنی به خوبی در جامعه معرفی نشده‌اند
کد خبر: 3326807
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب:

چهره‌های قرآنی به خوبی در جامعه معرفی نشده‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر خلاف حوزه‌هایی نظیر ورزش و سینما که چهره‌ها و افراد برتر آن را همه می‌شناسند، متأسفانه در حوزه قرآن، چهره‌های قرآنی به خوبی معرفی و مطرح نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شامگاه شنبه، 20 تیرماه در اختتامیه دهمین دوره نمایشگاه  قرآن و عترت گناباد که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: بر خلاف حوزه‌هایی نظیر ورزش و سینما که چهره‌ها و افراد برتر آن را همه می‌شناسند، متأسفانه در حوزه قرآن، چهره‌های قرآنی به خوبی معرفی و مطرح نشده‌اند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی معرفی چهره‌های قرآنی را وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دانست و اظهار کرد: یکی از کارکردهای نمایشگاه‌های قرآن، معرفی شاعران، هنرمندان و افراد موفق در حوزه قرآن به افراد جامعه است که این امر نقش مهم و مؤثری در افزایش جذب جوانان و نوجوانان به کلام وحی دارد.

وی برپایی نمایشگاه‌های قرآن و عترت را موجب ایجاد فضای قرآنی در سطح شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: برپایی نمایشگاه‌های قرآن فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها است.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب افزود: یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه‌های قرآن، معرفی فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی مؤسسات، کانون‌های قرآنی و استفاده از تجربه‌های موفق در حوزه آموزش قرآن‌آموزان عنوان می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به دلیل حمایت و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مختلف ابراز کرد: همان‌طور که مردم در دهه‌های محرم و صفر با مشارکت و برنامه‌ریزی خود، اقدامات مؤثری در حوزه عترت انجام می‌دهند، باید با مشارکت و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی به ویژه در ماه مبارک رمضان در جهت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های کنونی موجود در جامعه را به دلیل فاصله‌گرفتن از قرآن کریم دانست و عنوان کرد: بدون شک با تلاوت و عمل به کلام وحی، رحمت، مغفرت و عنایت پروردگار متعال نصیب و روزی ما خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با اشاره به آیه 57 سوره یونس «یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدیً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ، ای مردم به یقین برای شما پند و اندرزی از جانب پروردگارتان آمده و شفایی برای آنچه در سینه‌هاست و هدایت و رحمتی برای مؤمنان.» به نقش مؤثر قرآن کریم در تربیت و تکامل انسان‌ها اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی قرآن کریم که در رأس تمام ویژگی‌های آن قرار دارد، موعظه‌بودن عنوان می‌شود.

وی شفابخشی را دومین ویژگی قرآن بیان و ابراز کرد: هنر قرآن ضمن پاسخگویی به شبهات، شفابخشی به بیماری‌های روانی همچون بخل، حسد، غیبت و ... است، به همین جهت باید درمان دردها را از مکتب قرآن گرفت که البته شرط تحقق آن، اعتقاد قلبی و عمل به دستورات این کتاب آسمانی است.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب، هدایت و رحمت را از دیگر ویژگی‌های قرآن کریم برشمرد و تأکید کرد: در خانواده و جامعه‌ای که محشور با قرآن باشد، ضمن اینکه به صراط مستقیم هدایت خواهند شد، رحمت و تفضل الهی سرازیر می‌شود.

وی در پایان بر لزوم راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره قرآنی در جهت پاسخگویی به شبهات و رفع مشکلات و بیماری‌های روحی در کنار نمایشگاه‌های قرآن و عترت تأکید کرد.

captcha