مبارزه علیه صهیونیسم به عامل وحدت برای مسلمانان جهان تبدیل شده است
کد خبر: 3324033
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
حجت‌الاسلام نیشابوری:

مبارزه علیه صهیونیسم به عامل وحدت برای مسلمانان جهان تبدیل شده است

گروه سیاسی: امام جمعه آشتیان اظهار کرد: امروز مبارزه علیه صهیونیسم به عامل وحدتی برای مسلمانان جهان تبدیل شده و مسلمانان معتقدند باید در مقابل جنایات اسرائیل ایستاد و مقابله کرد؛ ازاین‌رو امروز تفکر سازش طلبانه در میان مردم جایگاهی ندارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، تأکید کرد: حضور گسترده و چشمگیر آحاد مردم در این روز به منظور دفاع از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین امری واجب است؛ چراکه در دین مبین اسلام دفاع از حق مظلوم بسیار تأکید شده است.

وی حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس را نشان از عزت و اقتدار رهبری فرزانه، دولت متعهد و ملتی فداکار بیان کرد و افزود: دشمنان در اوایل انقلاب با صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر راهپیمایی روز جهانی قدس از جهانی شدن این واقعه واهمه داشت؛ لذا برای جلوگیری از این رخداد از تمامی توان خویش استفاده کردند؛ اما علیرغم فعالیت‌های فراوان و هزینه‌های کلان موفق نشد.

حجت‌الاسلام نیشابوری در ادامه با ابراز تأسف از شرایط به وجود آمده در منطقه توسط دشمنان اسلام، از مردم ایران اسلامی خواستار اتحاد هرچه بیشتر در زمینه‌های مختلف شد و گفت: بدون تردید اگر جوامع اسلامی بایکدیگر وحدت داشته باشند هیچ قدرتی نخواهد توانست آنان را از پای درآورد.

وی تصریح کرد: امروز مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین، یمن، بحرین، سوریه و دیگر جوامع اسلامی چشمشان به حمایت مردم دنیاست؛ چراکه سازمان ملل و حقوق بشر به واسطه حفظ منفعت طلبی اقدامی در راستای رفع جنایت‌های ایادی مزدور انجام نمی‌دهند.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از افزایش موج بیداری اسلامی در جوامع اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در رشد مباحث سیاسی، اقتدار ملی و بین‌المللی بر هیچ یک از دولت‌های دنیا پوشیده نیست و تمامی اندیشمندان غربی نیز براین مهم اعتراف می‌کنند.

وی در بخشی از سخنان خویش ضمن محکوم کردن حملات ددمنشانه آل‌سعود به زنان و کودکان بی‌دفاع یمن، گفت: امروز ملت بحرین و عربستان با حاکمان ظالم خود درگیرند، در فلسطین گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش پیروز و مردم فریاد آزادی قدس را سر می‌دهند.

به گفته حجت‌الاسلام نیشابوری امروز مبارزه علیه صهیونیسم به عامل وحدتی برای مسلمانان جهان تبدیل شده و مسلمانان معتقدند باید در مقابل جنایات اسرائیل ایستاد و مقابله کرد؛ ازاین‌رو امروز تفکر سازش طلبانه در میان مردم جایگاهی ندارد.

وی در رابطه با اهمیت شهر قدس گفت: اهمیت شهر قدس به این است که سه دین آسمانی اسلام، مسحیت و یهود در کنار هم برای این مکان مقدس ارزش بالایی قائل هستند و تاریخ نیز بر اهمیت این شهر حتی برای سکولاریسم گواهی می‌دهد و امروز صهیونیست‌ها می‌خواهند این مکان مقدس را یهودی‌سازی کنند؛ اما مردم مسلمان و آزادی خواه فلسطین سازش با صهیونیست‌های سفاک و جنایتکار را خیانت به آرمان فلسطین می‌دانند.

امام جمعه آشتیان در پایان سخنان خویش با اشاره به این نکته که روز جهانی قدس از حالت منطقه‌ای و اسلامی به بعد جهانی تبدیل شده و مردم دنیا خود را در دفاع از مردم مظلوم دنیا سهیم می‌دانند، اضافه کرد: روز قدس نشانگر مخالفت جهان اسلام با موجودیت رژیم اشغالگر است.

captcha