آگاهی‌بخشی درست و به‌موقع لازمه به انجام رساندن کار فرهنگی است
کد خبر: 3323317
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

آگاهی‌بخشی درست و به‌موقع لازمه به انجام رساندن کار فرهنگی است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر آگاهی‌بخشی به درستی انجام شود، کار فرهنگی جواب می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی شب گذشته، 13 تیرماه در نشست نقش رسانه‌ها در پیشگیری از پدیده طلاق گفت: دلایل طلاق کاملا مشخص است و باید بر روی همت‌ها متمرکز شد.



وی با اشاره به اینکه بیشتر اشکالات کارهای فرهنگی، عدم کار جبهه‌ای است، بیان کرد: ما در جنگ فرهنگی، نیاز به جبهه فرهنگی داریم و در این جبهه هر کس متناسب با شأن کارشناسی خود، باید مشکلات و مسائل را مدیریت بکند.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید شأن رسانه‌ها برای کاهش آمار طلاق استان مشخص شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همیشه راهبردها و سیاست‌های کلان را بیان می‌کنند و در بعضی از مسائل، وارد جزئیات می‌شود که در دیدار هفتم تیرماه خود با مسئولان دستگاه قضایی، موضوع افزایش طلاق را به‌عنوان یک معضل بیان کردند که مسئولان و رسانه‌ها باید به آن دقت ویژه کنند.



نظری با تأکید بر اینکه در خصوص موضوع طلاق باید همزمان با علت‌ها و معلول‌ها برخورد کرد، افزود: بیکاری، اعتیاد و ... در افزایش آمار طلاق مؤثر هستند ولی این مسائل به عنوان علت‌های ثانویه، بهانه‌ای و یا غرضی بیشتر مطرح است چرا که طلاق ریشه در مسائل فرهنگی دارد.



وی کاهش ضریب سازش در جامعه را ریشه در فرهنگ دانست و افزود: در گذشته واژه طلاق، ننگ بود اما امروز در برخی از شهرها، این موضوع افتخار می‌شود.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان به دنبال اشتغال دولتی هستند که این موضوع به افزایش طلاق کمک کرده است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی قبل از اینکه ماهیت اقتصادی داشته باشد، ماهیت فرهنگی دارد، رسانه‌های دنیای غرب و استکبار، به دنبال بمباران فرهنگی جوانان ما هستند.



وی بیان کرد: مسئولان وظیفه دارند برای کاهش این پدیده شوم در گام اول حساسیت‌سازی و در گام دوم، هماهنگ‌سازی کنند تا دیدگاه‌های پراکنده به یک نگاه همسو و همگرا تبدیل شود و در گام سوم به اقدام روی آورند.



وی با اشاره به اینکه بسیج همگانی در واقع تشکیل یک جبهه واحد است، بیان کرد: یکی از بخش‌های بسیار مؤثر در تنظیم افکار و پرداختن به مسائل فرهنگی، رسانه‌ها هستند.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع کاهش طلاق در دستور کار شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر در آستانه تقسیم وظایف بین ادارات مختلف فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، بسیج، سازمان های مردم نهاد، ارشاد، رسانه‌ها، مشاوران، قضات، وکلا و ... هستیم.



نظری گفت: هریک از رسانه‌ها می‌توانند بخشی از عوامل شوم طلاق را بعد برای مخاطبان بیان کنند چرا که لزوم آگاهی‌بخشی در این زمینه احساس می‌شود.



وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از سال گذشته تاکنون به خوبی پای کار بوده است، ادامه داد: رسانه‌ها باید تلاش کنند قبح طلاق را در جامعه افزایش دهند و آستانه تحمل همسران و اعتماد بین همسران را افزایش دهند و تنوع‌طلبی را مدیریت کرده و زیاده‌خواهی‌ها و زندگی‌های اشرافی و پر زرق و برق را کاهش دهیم.



فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از نظر اسلام، اشتغال زن در مشاغلی که دون‌شان یک زن مسلمان است، آسیب زا است، بیان کرد: جابجایی نقش زن و مرد در اجتماع دینی باعث افزایش آمار طلاق شده است و اگر آگاهی‌بخشی به درستی انجام شود، کار فرهنگی جواب می‌دهد.



وی یادآور شد: اگر به باورها و پیام‌های قرآنی، ایمان داشته باشیم، نتیجه مطلوب حاصل می‌شود و اگر روزی نتیجه مطلوب حاصل نشد به دلیل این است که ما در صحنه نبوده‌ایم.

captcha