لزوم استفاده از ظرفیت مساجد در مبارزه با اعتیاد
کد خبر: 3320519
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
شیخی تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد در مبارزه با اعتیاد

گروه اجتماعی: فرماندار خرمدره،گفت: مساجد، دانشگاه‌ها،رسانه‌ها، بسیج و روحانیت از جمله ظرفیت‌ها در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه مواد مخدر هستند که باید از آنها بهره جست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از زنجان جمشید شیخی، فرماندار خرمدره، ظهر امروز، 7 تیردر جمع نمازگزاران شهرستان خرمدره با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: مواد مخدر سرمنشا بسیاری از جرایم از جمله سرقت، همسر آزاری، قتل، ضرب و جرح و  قاچاق است تا جایی که 45 درصد از جرایم به طور مستقیم و 70 درصد به صورت غیر مستقیم با مواد مخدر مرتبط هستند.
وی با بیان اینکه بخش اعظم زندانیان کشور مربوط به جرایم مرتبط با مواد مخدر است، تصریح کرد: فرد معتاد به ویژه معتادان متاهل نه تنها خود بلکه خانواده‌اش را نیز با مشکلات ناشی از اعتیاد درگیر می‌کند که نتیجه این امر از هم‌گسیختگی خانواده و طلاق زوجین می‌شود.
فرماندار خرمدره با تاکید بر اینکه کشورما همواره یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر بوده است، عنوان کرد: بعد از انقلاب در  کشور 3 هزار و 700 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.
شیخی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان مواد مخدر یکی از موثرترین راهکارها برای عدم بازگشت  آنها به چرخه اعتیاد است، اظهار کرد:  باید از ظرفیت خیرین نیز در راستای مبارزه با مواد مخدر بهره جست.
وی با اشاره به اینکه پیش‌گیری یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در زمینه مبارزه با اعتیاد است، یادآور شد: خانواده‌ها یکی از ارکان اصلی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شوند لذا همواره باید مراقب فرزندان خود بوده و نسبت به رفتارهای پرخطر آنها از جمله دوستان ناباب و رفت وآمدهای شبانه حساس باشند.
فرماندار خرمدره با تاکید بر اینکه مساجد، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، بسیج و روحانیت از جمله ظرفیت‌ها در زمینه آگاه سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه مواد مخدرهستند که باید از آنها بهره جست، عنوان کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی  است تا از ظرفیت مساجد و منابر در راستای آگاه‌سازی مرم از خطرات مواد مخدر بهره‌گیری شود.
وی گسترش شبکه‌های اجتماعی را یکی از راهکارهای دشمن برای تضعیف عقاید ملی و مذهبی جوانان کشورمان برشمرد و افزود: در حال حاضر دشمنان با بهره‌گیری از این شبکه‌ها در پی تضعیف عقاید مردم هستند که این امر هوشیاری خانواده‌ها را می‌طلبد.

captcha