ایستادگی حضرت علی اکبر(ع) در کربلا دفاع از ارزش‌های اسلامی بود
کد خبر: 3310205
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

ایستادگی حضرت علی اکبر(ع) در کربلا دفاع از ارزش‌های اسلامی بود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ایستادگی حضرت علی اکبر(ع) در واقعه کربلا دفاع از ارزش‌های اسلامی بود.

حجت‌الاسلام چراغ‌علی رستمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: توفیق در زندگی جوانان با توسل به ائمه امکان‌پذیر است.
وی افزود: هفته جوان مصادف با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) فرزند رشید امام حسین(ع) و این تقارن فرخنده صرفا جهت برپایی جشن و سرور نیست بلکه نیت از این تقارن فرخنده برای جوانان الگو قرار دادن سیره آن حضرت در زندگی است.
حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه چه بهتر که الگوی جوانان امروز برگرفته از افراد مقید به شرع و پابیبند به اسلام باشد، افزود: شخصیت حضرت علی اکبر(ع) از ابعاد مختلف قابل بررسی است و می توان با توجه به اینکه آن حضرت در رکاب پدر بزرگوارشان و به خاطر دفاع از ارزش های اسلامی و دینی در واقعه کربلا ایستادگی کردند و پیام ارزشمند خود که صرفا دفاع از ارزش‌های اسلامی بود را به جوانان مسلمان منتقل کند.
وی با بیان اینکه این پیام آنقدر ارزشمند بود که هرانسانی باید جان و مال خود را فدای این پیام کند، عنوان کرد: یکی از ارزش‌های واقعه کربلا که در شهادت شهدای این دشت و به ویژه حضرت علی اکبر(ع) مشهود است احترام به خانواده و پدر و مادر است که با توجه به اینکه در روایت‌ها هم آمده است آن حضرت از نظر اخلاق و سیره و حتی از نظر چهره شبیه ترین افراد به پیامبر(ص) بودند یعنی اینکه زندگی ایشان برگرفته از سنت و سیره حضرت رسول اکرم(ص) بوده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: بر اساس توصیه اسلام اگر سیره اخلاقی در خانواده و جامعه حاکم شود و این سیره درست توصیه شده توسط اسلام محور انجام امور افراد قرار گیرد و محور زندگی هر انسانی، اخلاق محوری اسلامی و دینی باشد مشکلات در جامعه و خانواده‌ها کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از آسیب‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و در نهایت موجب رونق زندگی افراد خواهد شد.
وی با بیان اینکه لازم است که بیشتر جوانان نسبت به اصل موضوع روز جوان که مختص به رشادت‌های حضرت علی اکبر است آشنا شوند، یادآور شد: هدفمند کردن برنامه های زندگی جوانان مستلزم آشنایی جوانان با سیره زندگی و رشادت‌های حضرت علی اکبر(ع) برای توفیق روزافزون است.

captcha