تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآنی محوری‌ترین هدف پیامبران است
کد خبر: 3307588
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
فروزنده:

تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآنی محوری‌ترین هدف پیامبران است

گروه اندیشه: فرمانده سپاه ناحیه ابهر،گفت: تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی، اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف در فرستادن پیامبران و آمدن کتاب‌های الهی و مجموعه‌ی تاریخ دین و دینداری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سرهنگ محمد فروزنده، فرمانده سپاه ناحیه ابهر ظهرامروز، چهارم خرداد در مراسم اختتامیه کلاس‌های پیش دبستانی مهد قرآن محمد وفاطمه ابهر حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س)، با بیان اینکه تربیت، از مهم‌ترین ساحت‌های معرفتی ـ رفتاری انسان است، اظهار کرد: تربیت فزرندان ما باید تربیت قرآنی باشد و در تربیت فرزندان خود باید دستورات قرآن کریم را الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت در آموزه‌های قرآنی از جایگاه ویژه و پایگاه بلندی برخوردار است و به عنوان اصلی‌ترین وظیفه‌ی انسان‌های الهی و بزرگ در اندیشه‌ی دینی و قرآنی، مورد توجّه قرار دارد، در واقع توجه به حقیقت دینداری و نگاه دین به خودش نشان می‌دهد که در واقع دین آمده است برای این که انسان‌ها را به سمت هدف مطلوبی که خداوند برای آنها ترسیم کرده پیش ببرد و در واقع این همان معنای تعلیم و تربیت الهی است.

فرمانده سپاه ناحیه ابهر تصریح کرد: هر چه به آیات قرآن نگاه می‌کنیم و هر چه در مفاهیم دینی تأمل می‌کنیم در‌می‌یابیم که مسئلۀ تعلیم و تربیت به طور عمومی و به طور خاص تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی، اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف در فرستادن پیامبران و آمدن کتاب‌های الهی و مجموعه‌ی تاریخ دین و دینداری است.
فروزنده در پایان با اشاره به نقش والدین در تربیت دینی و قرآنی فرزندان،گفت: بی‌تردید والدین و به ویژه مادران از جایگاه ویژه‌ای در تربیت دینی فرزندان دارند.
گفتنی است، در حاشیه این مراسم گواهینامه پایان دوره به حاضرین در این کلاس‌ها اعطاء شد.

captcha