اجرای طرح چهره به چهره در استان یزد
کد خبر: 3217750
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹

اجرای طرح چهره به چهره در استان یزد

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از اجرای طرح چهره به چهره در قالب تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی، در استان خبرداد.

حمید رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، از برگزاری طرح فرهنگی «چهره به چهره» با هدف تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای مفاهیم دینی و قرآنی، در استان خبرداد.

وی توضیح داد: طرح فرهنگی «چهره به چهره» با هدف تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای مفاهیم دینی و قرآنی، از 14 سال پیش دراستان‌های مرزی کشور آغاز شد و به تازگی نیز اجرای آن در استان‌های مرکزی کشور از جمله استان یزد دنبال می شود.

رستگاری ادامه داد: اجرای این طرح در سال 1380 به ابتکار حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» و تایید مقام معظم رهبری در 4 مقطع زمانی با 32 ساعت آموزش در استان تهران آغاز شد  و در سال 1386 تمهیدات لازم برای اجرای آن در 12 استان مرزی فراهم شد.

وی گفت: اجرای طرح چهره به چهره در قالب تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی، از سال گذشته در استان کلید خورد و با توجه به سهمیه استان 40‌مربی برای تشکیل 40‌حلقه، آموزش‌های لازم را فراگرفتند و برای دریافت تاییدیه به تهران معرفی شده‌اند و بعد از تاییدیه مربیان امسال حلقه‌های مزبور تشکیل خواهد شد.
رستگاری درباره سهمیه استان یزد برای اجرای این طرح گفت: با توجه به نوپا بودن اجرای این طرح در استان، برنامه امسال تشکیل حلقه‌های سهمیه سال گذشته شامل 20 حلقه برای مردان و 20 حلقه برای زنان است. به این ترتیب در هر شهرستان 2 حلقه شامل یک حلقه برادران و یک حلقه خواهران و  با توجه به نسبت جمعیتی، 20 حلقه نیز در شهرستان یزد تشکیل خواهد شد؛ اما در تلاش هستیم که سهمیه امسال استان را افزایش دهیم.
ای مسئول درباره شرایط تشکیل این حلقه‌ها نیز توضیح داد: این حلقه‌ها در گروه سنی 16-8 سال و با اعضای 8‌تا‌15‌نفره تشکیل می‌شود و طرح مسائل  اعتقادی و تربیتی و برنامه‌های آموزشی شامل روخوانی و تفسیر قرآن برنامه‌هایی است که   در این حلقه‌ها برگزار می‌شود.
به گفته مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، در این طرح مربیان مخاطب خود را  جوانان و نوجوانان محله‌ها قرار دهند  و برای مشارکت مستمر آنها در این حلقه‌های تربیتی، برنامه‌های تشویقی در نظر می‌گیرند تا به این ترتیب جوانان و نوجوانان را وارد مباحث روز و مسائل مبتلابه جامعه کنند و از نظرات آنها درباره این مسائل، بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: مربیان قبل از تشکیل حلقه‌ها تحت آموزش قرار گرفته‌اند و همزمان با تشکیل حلقه‌ها نیز از لحاظ محتوایی با ارائه کتاب و لوح‌های فشرده، تامین می‌شوند ضمن اینکه دوره‌های آموزشی نیز به صورت فصلی در استان‌های متخلف کشور برای مربیان این طرح برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مساجد شهرستان‌ها در اولویتند اما بنا بر صلاحدید مربی، حلقه و اعضای آن، امکان برگزاری حلقه‌ها در سایر اماکن عمومی از جمله کتابخانه‌ها، مدارس و... نیز وجود دارد.

captcha