«مراحل سه گانه پیشگیری از جرم در آموزه‌های قرآنی» منتشر شد
کد خبر: 3154509
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
به همت بنیاد پژوهش های اسلامی؛

«مراحل سه گانه پیشگیری از جرم در آموزه‌های قرآنی» منتشر شد

گروه اندیشه: کتاب «مراحل سه گانه پیشگیری از جرم در آموزه‌های قرآنی» برای نخستین بار توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نیاز گسترده فعالان حوزوی و دانشگاهی به متون درسی با نگرش اسلامی در رشته‌های علوم انسانی، حقیقتی انکارناپذیر است. برای پاسخگویی به این نیاز، مراکز پژوهشی می‌توانند با یاری و همکاری یکدیگر، آثار مشترکی تدوین و ارائه کنند تا افزون بر ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها، از تکرارها و موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

از این رو، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، سومین کار مشترک خود را با عنوان «مراحل سه‌گانه پیشگیری از جرم در آموزه‌های قرآنی» روانه بازار کرده‌اند.

این کتاب تألیف «قدرت‌الله خسروشاهی»، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان است که در گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به عنوان منبع کمک درسی برای دانشجویان رشته‌های حقوق و علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دیگر علاقه‌مندان پژوهش در زمینه‌های فقهی و حقوقی به رشته تحریر درآمده است.

این اثر که در 203 صفحه خلاصه شده، در قالب سه فصل با عناوین «پیشگیری اولی در آموزه‌های قرآنی»،‌ «پیشگیری ثانوی از جرم و کجروی در آموزه‌های قرآنی» و «پیشگیری ثالث در آموزه‌های قرآنی»، موضوعاتی چون واکنش در برابر بزهکاری، آموزه‌های غیر کیفری، آموزه‌های قرآن در مواجهه با انسان‌های مجرم، احکام فردی پیشگیرانه، اعتقاد به امدادهای الهی در مقابله با مشکلات، اصل تعاون و همیاری اجتماعی، آگاهی از حکیمانه و مدبرانه بودن حوادث ناگوار و ... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب «مراحل سه گانه پیشگیری از جرم در آموزه‌های قرآنی» در قطع وزیری تهیه شده و به قیمت 65 هزار ریال در دسترس دوستداران کتاب قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به خرید کتاب «مراحل سه گانه پیشگیری از جرم در آموزه‌های قرآنی» و سایر کتاب‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، می‌توانند به نشانی اینترنتی www.islamic-rf.net و یا فروشگاه‌های آستان قدس رضوی در سراسر کشور مراجعه کنند.

captcha