شعار سال پیام مهمی برای دولت دارد/ رهنمودهای رهبری؛ فصل‌الخطاب تمامی سلایق فکری و سیاسی
کد خبر: 3121273
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
حجت‌الاسلام حسینی:

شعار سال پیام مهمی برای دولت دارد/ رهنمودهای رهبری؛ فصل‌الخطاب تمامی سلایق فکری و سیاسی

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی با اشاره به شعار سال ۹۴، گفت: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی همواره پشتیبان دولت بوده و اگر دولتی حمایت مردمی را نداشته باشد نمی‌تواند به مقاصدش دست یابد؛ لذا شعار سال پیام مهمی برای دولت دارد.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان ‌شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی به شعار سال 94 مبنی بر «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شد اشاره کرد و گفت: معظم‌له براساس نیازهای هرسال شعاری را تعیین می‌‎فرماید تا طبق آن پیام تحرکی درجامعه به وجود آید؛ با توجه به شرایط کنونی کشورها و موقعیت ایران در مجامع جهانی نیز می‌طلبد که ملت و دولت ایران با یکدیگر همدل و همزبان بوده و به دور ازهرگونه حواشی و تنش‌‎زایی بر وحدت کلمه تأکید داشته و منافع ملی کشور را بر سلایق حزبی و... ترجیح دهند.

وی با تأکید براینکه هیچ دولتی نمی‌تواند درتقابل با ملت، به اهدافش جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد: خوشبختانه ملت ایران بعدازانقلاب اسلامی همواره پشتیبان دولت بوده و اگر دولتی حمایت مردمی را نداشته باشد نمی‌تواند به مقاصدش دست یابد؛ لذا شعار سال پیام مهمی برای دولت دارد.

دولت و ملت باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همدل و بسیج شوند
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ازتمام دولت‌های روی‌کارآمده حمایت کرده و مسیرده و مسیرگشای آنان برای توفیق یافتن در امر خدمت‌‎رسانی هرچه بهتر به مردم بوده‎اند؛ امسال نیز این امر با تأکید بیشتری موردتوجه معظم‌له قرار گرفته که امیدواریم مردم و دولتمردان بتوانند بیش از گذشته هم‌مسیر و همدل و همزبان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، دفاع از آرمان‌های شهدا و تحکیم امنیت ملی و وحدت همگانی بسیج شوند.

وی با اشاره به نقش مردم درشعار سال جدید گفت: به فرموده امام خمینی(ره) عصاره ملت نیز مجلس شورای اسلامی است که باید نمایندگان مجلس با تأکید براصول و آرمان و ایده‌های موردقبول نظام و مردم به همراهی دولتمردان برای افزایش رفاه حال تمام اقشار جامعه و ترقی و پیشرفت ایران اسلامی بکوشند.

این مقام استانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعداز انقلاب شکوهمند اسلامی، تمامی دولتمردان، نمایندگان مجلس و دیگر افراد صاحب نفوذ کشور با تمام سلایق فکری و سیاسی اعم از اصول‌‎گرا، اصلاح‎طلب و... به‌‎خاطر تبعیت از رهنمودهای امام خمینی(ره) و بعداز ایشان آیت‎الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بدون تفرقه و گسستگی، فرمایشات آن رهبران فرزانه را فصل‌الخطاب تمام خواسته‌ها و اندیشه‌های خود قرار داده و با این روش توفیقات بسیاری را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

هیچ قدرتی توانایی سیطره برکشوری که دولت و ملت آن متحد هستند را ندارد
وی اضافه کرد: هم ملت ایران و هم افراد خارج ازاین کشور واقفند که خط نگهدار ایران اسلامی و مقتدای مردم این کشور، رهبر معظم هستند؛ لذا شعاری که امسال ازسوی رهبری تعیین شده پیامی برای کل مجامع جهانی دربردارد و آن اینکه اگر دولت و ملت کشوری که پرچم اسلام برفراز آن افراشته شده با یکدیگر متحد و همدل شدند، هیچ قدرتی توانایی نفوذ و سیطره برآن را نخواهد داشت.

حسینی افزود: چنانچه در اوایل انقلاب اسلامی نیز جیمی کارتر به اتحاد مردم با معمار کبیر انقلاب دربراندازی رژیم طاغوت پهلوی اذعان کرده و فرارشاه، تسخیر لانه جاسوسی و کوبیدن مشت محکم دردهان آمریکا با جمله تاریخی امام خمینی(ره) مبنی براینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌‎تواند بکند» را درسایه این همدلی و وحدت دانسته بود.

وی همچنین با اشاره به استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های دیگر روی‌داده درجهان، اظهار کرد: ازسویی این همدلی، همراهی و همزبانی باعث خواهد شد تا تنها کشور علمدار محبت اهل بیت(ع) از شر تمامی ایادی شیطان که امروز در پیرامون ایران اسلامی و درکشورهای عراق و سوریه و افغانستان و یمن و... آشوبگری می‌کند، درامان بماند.

وی ادامه داد: دشمن به خوبی می‌داند که خیزش موج بیداری اسلامی و آزادی‌خواهی از ایران و باورهای استقلال‌طلبانه مردم ایران سرچشمه گرفته؛ لذا این دشمنان خون‌خوار و جنایت‌‎کار اگر درصدی احتمال به پیروزی برایران و شکست آن را می‌دادند، از حمله نظامی علیه ایران کوتاهی نکرده و این مرز و بوم را نیز به خاک و خون می‌کشیدند.

دولت به حقوق مردم پایبند باشد
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره به حق و حقوق متقابل دولت و ملت اظهار کرد: دولت باید به حقوقی که به واسطه درایت رهبران انقلاب اسلامی و جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا برای مردم ایجاد شده پایبند باشد، یعنی حفظ اصول انقلاب اسلامی و دستاوردهای مردم درطول سال‎های پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش و تقویت تفکرات ناب اسلامی و شیعی باید اولویت نخست دولت باشد.

وی به بخشی ازحقوق مردم بردوش دولت اشاره کرد و گفت: کشور باید در تمامی عرصه‌های علمی، فناوری، پیشرفت و عمران و آبادانی جامعه و افرایش رفاه عمومی و رضایت از نظام به‌‎روز و پیشقراول باشد؛ ایران اسلامی کشوری با جوانان مستعد و آماده به‎کار است. دولت باید زمینه اشتغال، ازدواج و تحصیل این جوانان را فراهم کرده و با اقدامات اساسی و پیشگیرانه از گرفتار شدن آنان در دام اعتیاد و فساد و ... ممانعت کند.

حسینی تأکید کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باوجود انواع تحریم‌‎های کمرشکن و مداخلات و کارشکنی‌های دشمنان اسلام و ایران توانسته روی پای خود بایستد و به بسیاری از اهداف متعالی خود دست یابد؛ لذا دولتی که برسرکار چنین کشوری می‌آید باید براین امر تأکید ویژه داشته باشد که این کشور و مردم را روزبه‎روز به پله‌های صعود و ترقی رسانده و ازدرجا زدن و خدای‎نکرده عقب‌رفت باز دارد.

ملت ایران مقاومت در برابر زورگویان را به باج‌دهی ترجیح می‌دهد
وی افزود: به حمد الهی ملت غیور ایران مقاومت در برابر زورگویان و مستکبرین را آموخته‌اند و به هر سختی که باشد ایستادن به روی پای خود را بر باج‌دهی به دشمنی که درکمین نابودی دنیا و آخرتشان است ترجیح می‎دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید توجه داشت که مردم ولایتمدار ایران رفع تحریم‎ها و فشارهای ایادی استکبار را به‌واسطه وابستگی به آنان نمی‌پذیرند؛ چراکه شعار این ملت استقلال و آزادی برمبنای اسلام و جمهوریت به‌‎عنوان قالبی برای پیاده کردن این دومؤلفه مهم در جامعه است.

captcha