برگزاری طرح «آرامش بهاری» در ۵۰ امامزاده آذربایجان‌شرقی/ پیش‌بینی حضور دومیلیون زائر
کد خبر: 3030970
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

برگزاری طرح «آرامش بهاری» در ۵۰ امامزاده آذربایجان‌شرقی/ پیش‌بینی حضور دومیلیون زائر

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح «آرامش بهاری» همانند سال‌های گذشته در بیش از ۵۰ امامزاده استان درحال برگزاری است به تشریح کم‌ و کیف برنامه‌های متنوع این طرح و حاشیه‌های آن پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، از برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان با حضور مبلغان بومی و غیربومی در بیش از 50 امامزاده استان با برنامه‌های متنوع خبر داد و اظهار کرد: با اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی در ایام نوروز، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان محیطی امن و سرشار از آرامش برای زائران خواهد بود.

وی برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره‌های خانواده و مذهبی همراه با اهدای بسته‌های فرهنگی به زائران را ازجمله حاشیه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف مهم برپایی خیمه‌های معرفت آشناسازی مردم به ویژه نسل امروز با مسائل اعتقادی، دینی و تقویت باورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید براینکه امسال بعداز گذشت 5 سال از برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، فضا را برای جذب گردشگر و توریسم مذهبی فراهم کرده‌ایم از اسکان موقت زائران و مبلغان غیربومی در 7 امامزاده استان ازقبیل امامزاده نوجه‌مهر جلفا، امامزاده سیدشعیب دوذال، سیدمحمد چکان مراغه و... خبر داد.

وی برگزاری 27 برنامه سخنرانی، مراسم مناجات و ادعیه در 25 امامزاده، ایستگاه صلواتی 21 نقطه از استان، برپایی خیمه معرفت در 13 امامزاده، دفتر مشاوره و پاسخگویی در 21 امامزاده، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در 5 امامزاده، نمایشگاهی براساس سلسله مباحث آرامش بهاری در 24 امامزاده، مسابقات فرهنگی روزانه در 19 امامزاده، غرفه عفاف و حجاب در 12 امامزاده، غرفه مشاوره وقف در 14 امامزاده، روحانیون و مبلغان ثابت در 20 بقعه استان، برگزاری نماز جماعت در صبح و ظهر و مغرب و... را ازجمله برنامه‌هایی دانست که در قالب طرح آرامش بهاری به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان برگزاری طرح آرامش بهاری را باهدف غنابخشی و محتوابخشی به اوقات فراغت مردم و در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته دراین ایام و درقالب این طرح بیش از دو میلیون زائر را در ایام عید نوروز در امامزاده‌های استان پذیرا بودیم که امیدواریم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این آمار افزایش یافته و مردم فطرتأ به سوی آنچه که خداوند فرموده و مسئولان با تدارک دیدن چنین طرح‌هایی زمینه حضور آنان را فراهم کرده‎‌اند، سوق یابند.
 
وی تأکید کرد: همچنین امید می‌رود که دولت، امسال بیش از سال گذشته باتکیه بر شعار «تدبیر و امید» تدبیر فرهنگی داشته و بابرنامه‌ریزی و برنامه‌سازی مناسب محتوامحور درقالب جذب جوانان به آرمان‌های انقلاب اسلامی، عزم راسخ در گرایش مردم به دین و بیداری فطرت‌های پاک داشته باشد.

حسینی همچنین از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» با شعار «آرامش بهاری در سوگ فاطمی» خبر داد و گفت: شروع مراسم سوگواره یاس نبوی نیز از صبح روز شهادت حضرت زهرا آغاز و برنامه سوگواری رهروان یاس نبوی در 22 امامزاده استان، مراسم شام غریبان حضرت در 27 امامزاده، خیمه معرفت فاطمی در 12 امامزاده، قرائت زیارتنامه و خطبه حضرت زهرا در 29 امامزاده، اطعام در ایام سوگواری در 16 امامزاده برگزار خواهد شد.

captcha