اقتصاد موفق نیازمند بنیه فرهنگی پویاست
کد خبر: 2941574
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
فرماندار اراک:

اقتصاد موفق نیازمند بنیه فرهنگی پویاست

گروه اجتماعی: الزامات تحقق شعار سال بسیار زیاد است؛ ولی در رأس آن برنامه‌ریزان نظام بایستی به فکر باشند که با یک نگاه کارشناسی شده در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

حسین بختیاری، فرماندار اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در زمینه تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی موفقیت‌های خوبی در سطح استان حاصل شده و اقدامات مطلوبی صورت گرفته؛ اما همه این موفقیت‌ها و اقدامات صورت گرفته کافی نیست و همه زوایا و محورهای این شعار اعم از فرهنگ، اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی باید مورد توجه ویژ قرار گیرد تا به خوبی اجرایی شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همه ساله نامی را برای یک سال معرفی می‌کنند که اگر نگاهی به شعارهای چندسال اخیر بیاندازیم خواهیم دید که همه اینها به هم مرتبط و مکمل یکدیگر هستند؛ لیکن علت اینکه رهبر معظم انقلاب این سال را با این شعار نامگذاری کرده‌اند این است که مدیران ما مقوله اقتصاد را به‌عنوان یک امر مهم در زندگی و تأمین رفاه مردم در کنار فرهنگ مورد ویژه توجه قرار دهند.

خاستگاه اقتصاد و فرهنگ

بختیاری با اشاره به خاستگاه اقتصاد و فرهنگ اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگر هستند و در واقع لازمه کار فرهنگی تقویت بنیه اقتصادی است و بالعکس ما اگر بخواهیم در اقتصاد موفق عمل کنیم باید یک بنیه فرهنگی خوبی نیز داشته باشیم؛ بنابراین انتخاب این دو مقوله در کنار هم بیانگر تدبیر و هوشیاری رهبر معظم انقلاب است.

فرماندار اراک ادامه داد: در شرایط کنونی جامعه اگر ما صرفاً به یک مقوله پرداخته و از مقوله دیگر غافل شویم؛ مطمئناً آن چیزی که خواسته ملت است برآورده نخواهد شد؛ همانگونه که بودند کشورهایی که در اقتصاد موفق عمل کرده؛ ولی به‌دلیل غفلت از فرهنگ با شکست مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: هر چند فرهنگ زیربنای توسعه یک کشور محسوب می‌شود؛ لیکن لازمه آن داشتن اقتصادی پویا و شکوفاست.

نگاه کارشناسی به شعار سال

بختیاری با اشاره به الزامات تحقق شعار سال، اظهار کرد: الزامات تحقق شعار سال بسیار زیاد است؛ ولی در رأس آن برنامه‌ریزان نظام بایستی به فکر باشند که با یک نگاه کارشناسی شده برنامه‌ریزی کنند و در مقابل مجریان نیز باید به دنبال تحقق برنامه‌هایی باشند که با نگاه کارشناسی طرح شده‌اند.

فرماندار اراک در پایان، یادآور شد: لازم است تا مجریان و مسئولان بودجه‌هایی که دولت برای مباحث اقتصادی، فرهنگی و سایر سرفصل‌های کشور تعیین کرده را به سمتی که بتوانیم با نگاه کارشناسی از آنها استفاده کنیم هدایت کنند.

captcha