بزرگترین رویداد حفظ قرآن در امامزاده عبدالله(ع) یاسوج برگزار شد
کد خبر: 2935099
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
از سوی اوقاف؛

بزرگترین رویداد حفظ قرآن در امامزاده عبدالله(ع) یاسوج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امروز، 15 اسفند همزمان با سراسر کشور بزرگترین رویداد حفظ قرآن با عنوان آزمون سراسری طرح تربیت حافظان در محل فاطمیه امامزاده عبدالله(ع) یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 15 اسفند در حاشیه برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن از شرکت سه هزار نفر در این آزمون در سطح استان خبر داد.
وی با بیان اینکه هنگامی که ما قرآن می‌خوانیم در واقع خداوند متعال با ما حرف می‌زند، افزود: اما هنگامی که دعا می‌کنیم این ماهیم که با خدا حرف می‌زنیم پس باید قدر قرائت قرآن را بدانیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به مقام رهبری تعهد داده که 10 میلیون حافظ قرآنی داشته باشیم، اضافه کرد: طی سه سال متوالی این برنامه در حال اجرا است و تا تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با بیان اینکه شرکت در این مسابقه رده سنی خاصی ندارد، و در هفت شهرستان از جمله فاطمیه امامزاده عبدالله(ع) یاسوج، زینبیه(س) خواهران کهگیلویه، حسینیه بهبهانی‌ها گچساران، مسجد صاحب الزمان(عج) پاتاوه، مسجد امام رضا(ع)  و مسجد حضرت اباالفضل(ع) در چرام برگزار شده، بیان کرد: این آزمون در دو بخش خواهران و برادران بوده است.
وی قرآن را چراغ راه زندگی بشر دانست و با اشاره به اینکه فرزندان باید از دوران کودکی با قرآن آشنا شوند، یادآور شد: یادگیری و قرائت قرآن در جوار بقعه امامزادگان و اماکن مذهبی بر ثواب آن می‌افزاید و روح را بیشتر آماده یادگیری می‌نماید.

captcha