برگزاری رزمایش عاشقان حضرت محمد(ص) در خراسان شمالی
کد خبر: 2890474
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

برگزاری رزمایش عاشقان حضرت محمد(ص) در خراسان شمالی

گروه سیاسی: فرمانده کل ‌سپاه جواد‌الائمه(ع) خراسان شمالی گفت: رزمایش عاشقان حضرت محمد(ص) با حضور ۲۴ گردان بیت‌المقدس در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌ شمالی، حسینعلی یوسفعلی‌زاده، فرمانده کل ‌سپاه جواد‌الائمه(ع) خراسان شمالی سه‌شنبه، 5 اسفند در نشست خبری بیان‌کرد: رزمایش عاشقان حضرت محمد(ص) در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و یک گردان کوثر که متعلق به جامعه بسیج خواهران است در هفتم و هشتم اسفنده ماه جاری در استان برگزار می‌شود.
وی گفت: عاشقان محمد(ص)در واقع شعار عملی این رزمایش است که نگاه استراتژیک و عمق فلسفی این حرکت را به دنیا نشان می‌دهد.
یوسفعلی‌زاده بیان کرد: در این رزمایش ارتقاء آموزش، تبادل تجربه، به‌روز کردن آموزش های و دانش تخصصی، سر خط آوردن تجهیزات و امکانات، تمرین تعامل با دستگاه‌ها مورد نظر است.
وی بیان کرد: 24 ساعت از رزمایش عاشقان حضرت محمد(ص)، آموزش‌های مورد نیاز همچون آموزش امداد و نجات،آموزش از اماکن حساس انجام می شود و در 24 ساعت بعد آموزش عملیاتی خواهد‌بود.
وی با اشاره به اینکه گردان کوثر فقط در شهرستان بجنورد رزمایش خواهد داشت، افزود: رزمایش عاشقان محمد(ص) با حضور ۵۲ هزار نفر در راستای آموزش، انسجام و تمرین عملیاتی برگزار می‌شود.
یوسفعلی‌زاده ادامه داد: نظام در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و دفاعی در واقع متکی بر حضور و ظرفیت مردم است که بزرگترین راهبردهای نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: کشور گام های بلندی را در راستای دفاع از نظام جمهوری اسلامی برداشته است و باید در بعد اقتصادی نیز این چنین گام هایی برداشته شود.
یوسفعلی‌زاده بیان کرد: با وجود دشمنان بومی و محلی نظام جمهوری اسلامی در اوج آمادگی به سر می‌برد و از لحاظ امنیتی، امن‌ترن کشور جهان محسوب می‌شود.
وی گفت: امنیت کشور به خاطر آن است که آحاد ملت سرباز و مدافع آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی هستند و در هر شغلی که هستند خود را بسیجی می‌دانند.
یوسفعلی‌زاده افزود: برای امنیت کشور اگر روزی لازم باشد ملت پلاکارت به دست می‌گیرند و روزی که لازم شود اسلحه به دست خواهند ‌گرفت.
وی با بیان اینکه ایادی استکبار جهانی و تندروهایی که به نیابت از آمریکا در کشور اسلامی توطئه و تخریب می کنند با ما تعارف ندارند، افزود: اگر کشور ایران را نمی توانند بهم بریزند به دلیل آن است که ایران دارای آمادگی و ظرفیت بالای دفاعی و تجربه است..
یوسفعلی زاده گفت: این آمادگی دفاعی و امنیتی و پا فشردن بر این مباحث اساسی همچون رزمایش بستر ارتقاء امنیت است.

captcha