لازمه تحقق حفظ محیط زیست مطالعه و کتابخوانی است
کد خبر: 2882511
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

لازمه تحقق حفظ محیط زیست مطالعه و کتابخوانی است

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفظ محیط زیست ریشه در آموزه‌های دینی دارد، گفت: لازمه تحقق حفظ محیط زیست مطالعه و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، عطاء پورشیرزاد،  مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم اسفند در آئین اهدای تعدادی کتاب با موضوع محیط زیست و مسائل زیست محیطی به زندان مرکزی یاسوج با بیان اینکه حفظ محیط زیست ریشه در آموزه‌های دینی دارد، اظهار کرد: لازمه تحقق حفظ محیط زیست مطالعه و کتابخوانی است.
وی با بیان اینکه در آیات و روایات متعدد نیز به موضوع مهم محیط زیست و اهمیت حفظ آن اشاره شده، افزود: حفظ محیط زیست از سوی قشرهای مختلف مردم به آگاهی و اطلاعات کافی نیاز دارد.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سید محمود آرامشیان، امام جماعت اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه  کتاب و کتابخوانی لازمه پیشرفت علمی و تربیتی هر انسان محسوب می‌شود، بیان کرد: کتابی مفید و مؤثر بوده و باید مطالعه شود که مورد تایید دین، ولایت فقیه، علما و عقلا باشد.
بنا براین گزارش، همچنین، محمدکریم سخنگو، رئیس زندان مرکزی یاسوج نیز با بیان اینکه این اهدای کتاب به زندانیان اقدامی ارزشمند است و انتظار می رود که استمرار یابد، یادآور شد: این امر علاوه بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین زندانیان زندان مرکزی یاسوج دارای آثار روحی، معنوی و آموزشی قابل توجهی برای آنان است.

captcha