رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس ۳ در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 2857383
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس ۳ در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه قائم(عج) سمنان از برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس ۳ خبر داد و گفت: در این رزمایش بیش از ۱۱ هزار بسیجی از سراسر استان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، اسحاق هراسانیان، جانشین فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان امروز، 27 بهمن در جمع خبرنگاران از حضور 27 گردان در این رزمایش خبر داد و گفت: رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 روزهای پنجشنبه 30 بهمن ماه و جمعه اول اسفندماه در اردوگاه قدس سمنان و اردوگاه ها قدس و مناطق عمومی دیگر شهرستان ها برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدا در شهرستان های دامغان و سرخه، در حال برگزاری است گفت: این رزمایش در دو شهرستان دامغان و سرخه با یک هفته تاخیر برگزار می شود.
هراسانیان با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ الی بیت المقدس 3 با رمز مقدس «لبیک یا محمد(ص) یا رسول‌الله» در اردوگاههای قدس سراسر این استان برگزار می‌شود گفت:  بسیجیان استان سمنان در این رزمایش، میزان توان و آمادگی خود برای مقابله با تهدیدات دشمن را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به تفاوت این رزمایش با رزمایش های الی بیت المقدس 1 و2، گفت: مهمترین تفاوت این رزمایش، نگرش تخصصی رزمایش است. این رزمایش در هر کدام از شهرستان های هشتگانه استان متناسب با شرایط جغرافیایی و تهدیدات احتمالی هر شهرستان برگزار می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه قائم(عج) استان با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی این استان، گفت: استان سمنان با توجه به برخورداری توامان از مناطق جنگلی و کویری، نزدیکی به پایتخت و وجود مراکز حساس در آن از اهمیت به سزایی برخوردار است و از این منظر، عملیاتی شدن این رزمایش در استان، برکات زیادی برای نظام اسلامی به همراه خواهد داشت.
فرمانده قرارگاه رزمایش الی بیت المقدس 3 با اشاره به برگزاری صبحگاه مشترک این رزمایش در اردوگاه بزرگ قدس سمنان، افزود: این رزمایش با حضور استاندار، سردار شاهچراغی فرماندهی سپاه قائم(عج) مسوولان استانی و برخی مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.
هراسانیان برپایی عملیات تاخیری، هلیبرد نیرو، مقابله با ناآرامی‌های فرضی، کنترل معابر، امداد و نجات، مقابله با حوادث و سوانح ، بهره گیری از پهباد و ... را از جمله تاکتیک های پیش بینی شده برای اجرا در این رزمایش بزرگ برشمرد.

captcha