تغییر وحدت نظری به وحدت عملی؛ لازمه شکست توطئه‌ دشمنان اسلام
کد خبر: 2812537
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
گلرو تأکید کرد:

تغییر وحدت نظری به وحدت عملی؛ لازمه شکست توطئه‌ دشمنان اسلام

گروه سیاسی: معاون برنامه‌ریزی و اجرایی مجمع تقریب مذاهب گفت: پیشبرد اهداف وحدت الان در موقعیتی هستیم که وحدت نظری که اصول و پایه را مطرح می‌کند گذر کنیم و به سمت وحدت عملی برویم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدرضا گلرو، معاون برنامه‌ریزی و اجرایی مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز، 16 بهمن‌ماه در آستانه برگزاری همایش بانوان تقریب مذاهب در نشست خبری گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی 24سال در راستای استراتژی‌های توسعه وحدت اسلامی در جهان اسلام به توصیه مقام معظم رهبری تشکیل شد و تاکنون مجمع تقریب مذاهب 28 کنفرانس وحدت را برگزار کرده که 4 کنفرانس قبل از تشکیل رسمی مجمع و 24 کنفرانس بعد از تشکیل مجمع تقریب مذاهب برگزار شد.



وی ادامه داد: در بحث کنفرانس برای ایجاد وحدت یک همراهی و همگامی بین‌المللی انجام شده و نتایج خوبی داشته که یکی از نتایج آن این است، امسال بیش از 400 نفر از 70 کشور از فرق و مذاهب مختلف در سطح وزیر، معاون رئیس‌جمهور و رهبر شاخص مذهبی گرد هم جمع شدند و ندای وحدت دادند که این یک اقدام بسیار مهم برای جهان بود که ایران هیچ‌گاه منزوی نمی‌شود.



معاون برنامه‌ریزی و اجرایی مجمع تقریب مذاهب افزود: گروه‌های تکفیری که زاده تفکر غرب هستند و با هدف ایجاد تفرقه ایجاد شده‌اند نشانه‌گیری آنان چهره اسلام است و هدف آنان این است که چهره‌های اسلام را به‌نحوی مخدوش کنند، که گرایش نسل جوان به اسلام کاهش یابد که مقام معظم رهبری برای این امر پیامی صادر کردند که تاثیر آن را در سطح دنیا می‌بینیم.



گلرو تصریح کرد: این برنامه‌هایی که به این شکل اتفاق افتاده نتیجه جمهوری اسلامی ایران است و برای پیشبرد اهداف وحدت الان در موقعیتی هستیم که وحدت نظری که اصول و پایه را مطرح می‌کند گذر کنیم و به سمت وحدت عملی برویم.



وی ادامه داد: مجمع تقریب مذاهب تغییراتی را در رویکردهای خود داده و سعی می‌کند که چه در داخل کشور و چه در سطح بین‌الملل فعالیت‌‌هایی را در زندگی مردم بیشتر نمود دهد تا شاخص‌ها و نمونه‌های خوبی را برای وحدت عملی به دنیا ارائه کند.

captcha