امام خمینی(ره) غیرت ملی و عزت اسلامی را برای ما به ارمغان آورد
کد خبر: 2809473
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
مدیر عامل هلال احمر خوزستان:

امام خمینی(ره) غیرت ملی و عزت اسلامی را برای ما به ارمغان آورد

گروه اجتماعی: خدادادی با بیان اینکه امام(ره) غیرت ملی و عزت اسلامی را برای ما به ارمغان آوردند، گفت: نظامی که امام پایه‌گذار آن بود، هم مشروعیت دارد و هم مقبولیت؛ مقبولیت آن ناشی از تأثیرگذاری رأی مردم و مشروعیت آن ناشی از قوانین برخاسته از دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی خدادادی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع مسئولان مراکز امور جوانان استان که 17 بهمن برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: رشادت‌های افرادی که انقلاب را رقم زدند، فراموش نشدنی است و ما باید پاسدار خون آنانی باشیم که فداکاریشان مسبب وجود فضای معنوی و توأم با آرامش امروز ماست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی برای ما داشته است، افزود: از مهمترین دستاوردهای انقلاب، استقلال کشور است که تا قبل از انقلاب، تصمیم گیری‌های مهمی که در ایران صورت می‌گرفت، از مجاری دیگر بود و کشور ما و مسئولان آن زمان، نقشی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها نداشتند و تابع تصمیمات بیگانگان بودند. کشور پس از انقلاب به یک استقلال واقعی رسید و در حال حاضر علاوه بر تصمیم گیری برای خود، در منطقه، نقش فعالی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به آزادی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه پس از انقلاب، فضای نقادی، توسعه فضای مطبوعات و رسانه‌ها، تشکیل احزاب و دیگر شاخص‌ها، در جامعه نهادینه شده و امیدواریم با گام‌های استوارتر در این زمینه، به شکوفاتر شدن آزادی در جامعه کمک کنیم.

خدادادی با تأکید بر پایه‌گذاری گفتمان مهم امام راحل با عنوان جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک گفتمان سه وجهی است که امام مبدع و ارائه دهنده آن بود و سه وجه آن شامل جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت است که اولین با ما شاهد جمهوریت همراه با اسلامیت در دنیا بودیم. امام خمینی(ره) غیرت ملی و عزت اسلامی را برای ما به ارمغان آورد و ما از نظامی معنوی توأم با نقش فعال مردم بهره‌مند شدیم.

وی بیان کرد: نظامی که امام پایه‌گذار آن بود، هم مشروعیت دارد وهم مقبولیت؛ مقبولیت آن ناشی از تأثیرگذاری رأی مردم و مشروعیت آن ناشی از قوانین برخاسته از دین مبین اسلام است؛ بدین معنا که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، قانون ایجاد شده و نظر مردم در خصوص تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درنظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه پس از سی و پنج سال گفتمان امام راحل(ره) به بار نشسته و شاهد آن، برگزاری انتخابات متعدد است، افزود: در این سال‌ها عده‌ای از دشمنان کشور برای تضعیف جمهوریت و تضعیف اسلامیت تلاش کرده‌اند که خوشبختانه بر اساس فرمایش حضرت امام که جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، نظام راه خودش را ادامه می‌دهد و در سالیان متمادی این کشور توانست از مصائب و مشکلاتی که بیگانگان برای آن به وجود آوردند، سربلند و باشکوه عبور کند.

خدادادی انقلاب اسلامی را به 4 دهه تقسیم کرد و گفت: دهه اول، دهه تثبیت انقلاب اسلامی و به عبارتی مبارزه با تهاجم‌هایی که صورت گرفت و هدف آن، به زانودرآوردن نظام بود و خوشبختانه شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس توانستند نظامی را با نثار تمام هستی خود، حفظ کرده و به نسل بعد تحویل دهند و این امنیتی که در حال حاضر داریم، مرهون خون شهداست.

وی با اشاره به دهه دوم انقلاب با عنوان دهه سازندگی اظهار کرد: ترمیم خرابی‌های ناشی از جنگ تحمیلی و مصائب و مسائلی که بر ما گذشت، در این دهه اتفاق افتاد و در دهه سوم، با حضور در عرصه بین‌المللی توانستیم شرایط مناسبی را برای شناختن خود به کشورهای دیگر ایجاد کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: دهه چهارم انقلاب اسلامی، دهه حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است که در حال حاضر، نظام تثبیت شده ما می‌تواند معادلات مختلفی را که در سطح دنیا وجود دارد، تغییر داده و ایران را با قدرتی برتر به همه معرفی کند؛ هم اکنون در عرصه بین‌المللی، ایران را به عنوان یک نظام مقتدر می‌شناسند که در دنیا حرفی برای گفتن دارد که این امر، ناشی از سیاست گذاری‌ها و تلاش‌هایی است که مردم و مسئولان نظام با رهبری حکیمانه و شگرف مقام معظم رهبری داشته و دارند.

وی با بیان اینکه نظامی با این شرایط و ویژگی‌ها باید از جایگاه داخلی مناسب‌تری برخوردار باشد، تصریح کرد: مردم ما به ویژه در منطقه‌ای همانند خوزستان، شایسته رسیدگی بیشتر و مطلوب‌تر از طرف مسئولان نظام هستند و ان شاء‌الله در راستای رفع محرومیت‌ها شاهد تلاش بیشتری باشیم که به فرموده امام(ره)، خوزستان دین خودش را ادا کرده است.

captcha