اعلام فراخوان ششمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان
کد خبر: 2797251
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

اعلام فراخوان ششمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان

گروه هنر: حوزه هنری استان کردستان فراخوان ششمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان را در دو بخش کُردی و فارسی اعلام کرد.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ضمن تبریک آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران اظهار کرد: به منظور زمینه‌سازی برای تعامل هنرمندان جوان و اساتید، کشف استعداهای جوان و حمایت از آثار و تولیدات آن‌ها به منظور ارتقای توانایی و مهارت‌های هنرمندان جوان، تقویت و ارتقای کیفیت آثار تولید شده و تلاش برای تولید آثاری که علاوه بر ارزش‌ها، جذابیت مخاطبیان را نیز دارا باشد، ششمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان در اسفندماه 93 در سنندج برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هر شاعر می‌تواند پنج اثر شعری و سه اثر داستانی را در هر بخش ارسال کند، افزود: شاعران و داستان‌نویسان جوان رده سنی تا 30 سال می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پنجم اسفند ماه 93 به واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند.
مرادی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در دو بخش بزرگسالان و کودکان آثار خود را با موضوع آزاد و ویژه می توانند آثار خود را ارسال کنند، اعلام کرد: موضوعات مربوط به دفاع مقدس، وحدت، پیشمرگان مسلمان کُرد به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد: به آثارشرکت کننده در جشنواره‌های قبلی شعر و داستان جوان ترتیب اثر داده نخواهد شد و تمامی شرکت کنندگان باید آثار خود را تایپ شده بر روی یک صفحه A4 به همراه سی دی اثر ارسال و ضمن درج کامل مشخصات صاحب اثر و آدرس دقیق پستی برروی یک فایل مجزا در سی دی ارسالی یک برگ فتوکپی شناسنامه خود را نیز ارسال کنند. 
مرادی در خصوص زمان‌بندی جشنواره اعلام کرد: پس از اتمام مهلت تعیین شده، آثار ارسالی توسط داوران در دو قسمت شعر و داستان و با تفکیک کُردی و فارسی بررسی و راه‌یافتگان به بخش نهایی در تاریخ 15 اسفند معرفی و در بخش پایانی جشنواره در تاریخ 20 اسفندماه سال جاری با هم به رقابت می‌پردازند. 
وی با اشاره به اینکه داوری نهایی این جشنواره بر عهده اساتید برجسته استان و کشور خواهد بود، عنوان کرد: علاوه بر اختصاص جوایز ویژه به نفرات برگزیده، آثار برتر جشنواره در دو بخش شعر و داستان توسط حوزه هنری استان چاپ و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. 
رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان یادآور شد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره های 33243624- 33227125 تماس حاصل کنند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

captcha