حماسه پیشمرگان کُرد مسلمان؛ نماد عینی فرهنگ‌سازی مقاومت
کد خبر: 2797165
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
استاندار کردستان اعلام کرد:

حماسه پیشمرگان کُرد مسلمان؛ نماد عینی فرهنگ‌سازی مقاومت

گروه سیاسی: رشادت‌ها و حماسه پیشمرگان کُرد مسلمان در دوران دفاع از انقلاب فقط یک جریان رزمی و دفاعی نیست، بلکه در حقیقت این حماسه نماد عینی جریان فرهنگ سازی و نهادینه شدن ایستادگی و مقاومت در تاریخ انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان دیشب، 12 بهمن ماه در جلسه ستاد برگزاری کنگره پیشمرگان کُرد مسلمان در استان کردستان اظهار کرد: باید با دقت با این جریان همراه شد و اصولی برای تحقق اهداف آن و ارتقای شأن و جایگاه پیشمرگان کُرد مسلمان در جامعه  ترسیم کرد و برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های رشادت آن‌ها به نسل آینده انقلاب تلاش کرد.
وی افزود: پیشمرگان کُرد مسلمان در کردستان با ثبت حماسه‌های فراوان و بی‌نظیر در طول هشت سال دفاع مقدس و نیز صیانت از دستاوردهای انقلاب برگ زرینی در تاریخ انقلاب برای همیشه به یادگار گذاشتند.
استاندار کردستان اعلام کرد: اهمیت تلاش‌ها و دلاوری‌های پیشمرگان کُرد مسلمان زمانی روشن‌تر خواهد شد که این جانفشانی‌ها در همان روزهای آغازین  پیروزی انقلاب و قبل از تشکیل نیروهای مردمی  در دیگر نقاط کشور صورت گرفت که در واقع تشکیل این نیروی مردمی و تأثیر آن را می‌توان پیشتاز و نخستین نیروهای خود جوش و انقلابی در همان آغاز پیروی انقلاب و مقابله با تهاجم رژیم بعث عراق به ایران اسلامی باید قلمداد کرد.
وی با تأکید بر مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر همکاری گسترده در برگزاری کنگره گرامیداشت یاد و خاطره پیشمرگان کُرد مسلمان بیان کرد: برگزاری این کنگره کار بزرگ و سنگینی است که قطعا مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
زاهدی با اشاره به زمان برگزاری کنگره پیشمرگان کُرد مسلمان تصریح کرد: باید برگزاری کنگره در فرصت مناسبی صورت گیرد تا تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.
وی تأکید کرد: در واقع این یک کنگره تنها یک اجلاس، همایش یکروزه و یا یک هفته‌ایی نیست، بلکه نماد یک برنامه زیربنایی فرهنگی است و باید بگونه‌ای انجام شود تا ماندگاری طولانی‌تری در جامعه و بین مخاطبان داشته باشد و ضروریست که با برنامه‌ریزی منسجم و بلند مدت و زیربنایی به نتایج این کنگره نگریسته شود.
استاندار کردستان عنوان کرد: اهداف فرهنگی این کنگره باید متناسب با فرهنگ اصیل و غنی کردستان و نیز فرهنگ والای رشادت و ایثارگری پیشمرگان کُرد مسلمان و به صورت ریشه‌ای و با بالاترین کیفیت دیده شود.
وی در ادامه با اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان اعلام کرد: برای احداث باغ موزه دفاع مقدس کردستان باید مکان‌یابی مناسب و تأمین اعتبار مورد نیاز صورت گیرد تا به یکی از نمادهای فرهنگی استان تبدیل شود.
زاهدی یادآور شد: به جای افزایش تعداد یادمان‌ها در نقاط مختلف استان باید تلاش کنیم تا چند یادمان ماندگار و تاریخی در خور شأن و جایگاه جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در استان ساخته شود تا برای همیشه به عنوان سمبل مقاومت جامعه معرفی و شناسانده شود.

captcha