تمایل به مصرف مواد مخدر، موضوعی کاملا اجتماعی است
کد خبر: 2763338
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
استاندار خوزستان،

تمایل به مصرف مواد مخدر، موضوعی کاملا اجتماعی است

گروه اجتماعی: مقتدایی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، اصل مهم اجتماعی کردن و آگاهی​بخشی در پیشگیری از مصرف موادمخدر و درمان مبتلایان است، گفت: اعتیاد و تمایل به مصرف مواد مخدر، موضوعی کاملا اجتماعی است که از یک احساس آغاز می​‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در مانور مبارزه با مواد مخدر که امروز 5 بهمن در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه اقداماتی مطلوب در یک سال اخیر جهت مبارزه با موادمخدر توسط بخش​های مختلف غیرنظامی استان از جمله جامعه ورزشکاران انجام شده است، گفت: همه اقدامات انجام شده در زمینه اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر، تاثیری بسزا داشته و امر اجتماعی شدن و پیشگیری از مصرف موادمخدر به خوبی دنبال شده است.

وی تصریح کرد: اطلاع​رسانی، اصل مهم اجتماعی کردن و آگاهی​بخشی در پیشگیری از مصرف موادمخدر و درمان مبتلایان است. به طور کلی اعتیاد و تمایل به مصرف مواد مخدر، موضوعی کاملا اجتماعی است که از یک احساس آغاز می​شود.

مقتدایی بر هوشیاری خانواده‌ها در این امر بیان کرد: گاهی اوقات اعتیاد در اثر غم و نگرانی ایجاد می‌شود و فرد برای پیدا کردن همدم و مونس به اعتیاد پناه می​برد بنابراین لازم است خانواده​ها از این جهت هوشیار باشند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خانواده​ها گاه نسبت به برخی مسائل فرزندان، بیش از اندازه حساسیت نشان می​دهند در صورتی که باید این حساسیت در انتخاب دوست بیشتر اعمال می‌شد زیرا دوست اولین شخصی است که در انحراف افراد تاثیر می​گذارد.

وی گفت: مبارزه با موادمخدر نیاز به تجربه و تحلیل در مقاطع مختلف دارد و فرزندان از زمان ورود به اجتماع در معرض خطر موادمخدر قرار دارند. انحراف از زمانی در افراد ایجاد می​شود که در جست​وجوی پر کردن خلاء باشند که بیشتر مواقع این خلاء، نبود شادی و نشاط است.

مقتدایی تصریح کرد: فضای تفریحی استان باید توسعه یابد چرا که این فضاها بخش اعظمی از کار پیشگیری گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد را انجام می‌دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به سهم بخش آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: لازم است ارتباط خانواده و آموزش پرورش بیشتر شود. در این صورت درست نیست که خانواده​ها از معلم فرزندان خود شکایت کنند زیرا فرزند به مدرسه آمده تا تربیت شود.

وی با ابراز تاسف از تعداد اندک اماکن تفریحی استان، گفت: آنچه که در پارک​های ما به وفور دیده می​شود قلیان است و اگر این را نیز جمع کنیم، چیزی برای تفریح نمی​‌اند.

مقتدایی بیان کرد: 1300 میلیارد تومانی که برای توسعه و ایجاد امکان تفریحی در خوزستان اختصاص یافته است، ابتدا برای خوزستان​گردی و تفریح مردم استان است.

به گزارش ایکنای خوزستان، در حاشیه مانور مبارزه با مواد مخدر، نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی در توسعه پیشگیری از اعتیاد با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان در بلوار ساحلی کیانپارس اهواز برپا شده است.

captcha