ضرورت استفاده از توان روحانیان در روشنگری جامعه نسبت به مسئله اعتیاد
کد خبر: 2717072
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
معاون دادگستری اردبیل تأکید کرد:

ضرورت استفاده از توان روحانیان در روشنگری جامعه نسبت به مسئله اعتیاد

گروه اجتماعی: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، تبلیغات اسلامی را یک ظرفیت خوب در آشنایی افراد جامعه نسبت به مضرات و آسیب‌های مواد مخدر دانست و گفت: باید از توان روحانیان و منابر آنها در آگاه‌سازی و روشنگری بیشتر افراد جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، پنج‌شنبه 25 دی‌ماه در کارگاه آموزشی «پیشگیری از اعتیاد با رویکرد دین و معنویت» ویژه مبلغان و ائمه جماعات مساجد در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: به معنای واقعی امروز گرایش به مواد مخدر و سوءمصرف آن سلامت جامعه ما را به شدت تهدید می‌کند و اگر مراقبت لازم انجام نشود جامعه اسلامی در منجلاب بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها گرفتار می‌آید.
وی تصریح کرد: به دلایل نامشخص تاکنون از این ظرفیت در به حداقل رساندن آسیب‌های مواد مخدر استفاده نشده در حالی که باید به هوش باشیم و سعی کنیم تا نسبت به آگاه‌سازی تک تک افراد جامعه به خطرات و آسیب‌های مواد مخدر اقدام عملی انجام شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، تبلیغات اسلامی را یک ظرفیت خوب در آشنا کردن افراد جامعه نسبت به مضرات و آسیب‌های مواد مخدر دانست و گفت: باید از توان روحانیان و منابر آنها در آگاه‌سازی و روشنگری بیشتر افراد جامعه استفاده کنیم.
خدادادی در اهمیت مبارزه با اعتیاد و مقابله با مواد مخدر اضافه کرد: وجود انگیزه‌های سیاسی از طرف دشمنان نظام اسلامی و قرار گرفتن ایران در همسایگی کشورهای تولید‌کننده مواد مخدر از عوامل تقویت‌کننده گسترش مواد مخدر است.
وی به تأثیرات سوءمصرف مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: از دست رفتن هویت انسانی شخص معتاد از مهمترین تأثیراتی است که مصرف مواد مخدر به همراه دارد.
خدادادی مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را در این مسیر را باعث افتخار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۵ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر توانسته افتخارات عظیمی را نصیب خود کرده و همواره به کاهش این آسیب و تهدید تلاش و جدیت کند.
وی اهمیت موضوع پیشگیری در بخش کاهش مصرف مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پیشگیری یک مقوله اساسی و مهم است که تجربه کشورهای مختلف در این حوزه می‌تواند نتیجه‌بخش و سودمند باشد.
معاون دادگستری اردبیل افزود: باید به نحوی حرکت کرد تا با آگاه‌سازی تک تک افراد جامعه آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این بخش به حداقل رسیده و امکان سالم‌سازی جامعه از برخی آلودگی‌ها نظیر اعتیاد و گرایش به مواد دخانی فراهم آید.

captcha