انس با قرآن؛ راهی جهت تقویت روحیه و تحکیم ارزش‌های انسانی
کد خبر: 2652174
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
گلستانی عنوان کرد:

انس با قرآن؛ راهی جهت تقویت روحیه و تحکیم ارزش‌های انسانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرماندار مشهد گفت: در جهان کنونی که انسان‌ها با مشکلات زیادی روبه رو شده‌اند آنچه باعث تقویت روحیه و تحکیم ارزش‌های انسانی می‌شود، انس و آشنایی با آیات نورای کتاب آسمانی قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد گلستانی‌فر، فرماندار مشهد شب گذشته، هشتم دی‌ماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن که در مسجد سجاد(ع) مشهد برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم، اظهار کرد: امیدواریم این حرکت الهی مورد رضایت خدای متعال قرار گیرد و اثرات پرباری را برجای بگذارد.

وی ادامه داد: ترویح فرهنگ قرآنی، شناخت و انس با قرآن کریم یکی از اقداماتی است که در جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، زیرا یکی اقدامات ضروری و مهم که برای جامعه بنیان‌ساز بوده و تأثیرات فراوانی در عرصه‌های مختلف دارد، فرهنگ قرآنی است.

گلستانی یادآور شد: در جهان کنونی که انسان‌ها با مشکلات زیادی روبه رو شده‌اند آنچه باعث تقویت روحیه و تحکیم ارزش‌های انسانی می‌شود، انس و آشنایی با آیات نورای کتاب آسمانی قرآن کریم است، بنابراین باید تمام بشر با آموزه‌های قرآنی و آیات این کتاب آشنا شده و ارتباط برقرار کنند.

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی بین نسل جوان

فرماندار مشهد با تأکید بر اینکه باید برای فراگیری قرآن کریم بین مردم و به خصوص نسل جوان که در معرض جنگ نرم دشمن قرار دارد، تلاش شود، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم یکی از روش‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و می‌تواند در این زمینه نقش اثرگذاری را ایفا کند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن کریم با ارائه شیوه‌های مختلف قرائت و انس با قرآن می‌تواند در جهت تحقق فراگیری قرآن کریم بین مردم و به خصوص نسل جوان گام مؤثری را بردارد.

گلستانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر انس با قرآن کریم تأکید فراوانی داشته‌اند، ابراز کرد: باید در جامعه تلاش شود تا مردم با قرآن کریم انس بیشتری پیدا کنند لذا باید این امر را چه در قالب مسابقات و چه در قالب برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی توسعه دهیم. 

captcha