تأثیر نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 2620625
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مدیر اوقاف خوزستان تصریح کرد:

تأثیر نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: مدیر اوقاف خوزستان با بیان اینکه برای نهادینه کردن وقف باید رسانه‌ها وارد عمل شوند، گفت: وقف می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد؛ رسانه‌ها مسئولیت شرعی گسترش وقف را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در همایش وقف و رسانه که امروز 26 آذر برگزار شد، با بیان اینکه وقف یکی از احکام شرعی اسلام است که در رسانه‌های عملیه از آن بسیار سخن رفته، گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر خواهان نهادینه کردن موضوعی در جامعه هستیم رسانه‌ها نقش بسیار ویژه و اساسی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروزه علاوه بر رسانه‌ها گوشی‌های همراه نیز تبدیل به یک رسانه شده‌اند، افزود: برای نهادینه کردن وقف باید رسانه‌ها وارد عمل شوند؛ در این میان وقف می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد و رسانه‌ها مسئولیت شرعی گسترش وقف را بر عهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان تصریح کرد: اگر موقوفات احیا شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شوند. همه مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌آید به دلیل شناخته نشدن جایگاه وقف در جامعه است.

طباطبایی با تصریح بر اینکه اگر جایگاه وقف در جامعه تعریف شود نیازی به مؤسسات خیریه نخواهد بود، گفت: یکی از معضلات امروز جامعه این است که برخی از مسئولان درخواست استفاده از درآمد وقف غیر از نیت آن را دارند که این حرکت شرعاً حرام و غیر قانونی است.

مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در این همایش با بیان اینکه وقف خود به تنهایی یک رسانه بوده است، گفت: وقف خودش باید خود را معرفی کند که این موضوع می‌تواند بهترین رسانه برای وقف باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد بیشترین موقوفه را در استان خوزستان داریم، گفت: مجموعه رسانه استان دارای اعتقادی راسخ و با تعصب درست هستند که ویژه‌برنامه‌های اربعین و انعکاس آن گواه این قضیه بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود مسئولیت رسانه‌ها سنگین است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه بقاع تبدیل به قطب فرهنگی جامعه شده‌اند و حضور پرشور مردم در بقاع متبرکه گواه این قضیه بوده است.

سید رسول موسوی، مشاور رسانه‌ای استاندار خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه اوقاف باید دوسوم بودجه خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، گفت: وقف حرکت بسیار مهمی در زمینه فرهنگی می‌تواند ایجاد کند. وقفی که امروز انجام می‌دهیم در حقیقت بهره‌برداری آن در جهان ‌آخرت انجام می‌شود.

captcha