بازگشت به آرمان‌های انقلاب، سهم جنبش دانشجویی در اعتلای نام ایران است
کد خبر: 2616289
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
سردار عزتی:

بازگشت به آرمان‌های انقلاب، سهم جنبش دانشجویی در اعتلای نام ایران است

گروه سیاسی: عضو دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، چندصدهزار انسان با آرمان‌های بزرگ، خود را فدای آینده ملت کردند، گفت: اگر جنبش دانشجویی می‌خواهد به کشور و اعتلای نام آن کمک کند، باید به آرمان‌های انقلاب بازگردد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، سردار منصور عزتی، عضو دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز، 16 آذر در ویژه‌برنامه روز دانشجو که در سالن همایش‌های الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با تأکید بر این‌که 16 آذر و روز دانشجو با سایر مناسبت‌های ملی متفاوت است، گفت: در بسیاری از روزهایی که به نام قشر خاصی از کشور نام‌گذاری شده‌اند، فرصت فراهم می‌شود تا همین قشر مورد تجلیل و احترام قرار گیرند ولی جنس روز دانشجو با این ایام متفاوت است.
وی افزود: با وجود تفاوت روز دانشجو با چنین روزهایی در طول سال، این روز فرصتی را فراهم می‌آورد که دانشجویانی که در طول سال خود را برای تحصیل علم آماده می‌کنند، توان و انرژی مضاعفی بگیرند.

شهدای 16 آذر 1332، پیشتازان درک شرایط سیاسی کشور بودند
عضو دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که دانشجویان معترض به سفر نیکسون در سال 1332، پیشتازانی در درک شرایط سیاسی کشور بودند، ابراز کرد: اگر این روز را روز تولد جنبش دانشجویی ندانیم، به طور قطع می‌توانیم آن را یکی از روزهای بزرگ در تاریخ این جنبش بنامیم.
سردار عزتی تصریح کرد: شهادت سه جوان دانشجو در جریان اعتراضات 16 آذر 1332، پیشتازی آنها در درک و علم را نشان داد و به طور قطع هر فردی که در این دوره نیز وارد دانشگاه می‌شود، در این اقتدار سهیم است.
وی با بیان این‌که جنبش دانشجویی همچون جریان روشنفکری در ایران به خوبی تبیین نشده است، اظهار کرد: جنبش دانشجویی از جنس رقابت احزاب و گروه‌های سیاسی با یکدیگر نیست ولی متأسفانه سه اندیشه و گفتمان چپ سابق، راست سنتی و روشنفکری، خود را در تعامل با جنبش دانشجویی حق مطلق می‌دانند و هیچ‌یک حاضر نیستند که شرایط رو به افول و تحلیل فعلی جنبش دانشجویی را به خود نسبت دهد.
این مقام مسئول با اشاره به این که جنبش دانشجویی در متن عرصه منافع ملی تعریف می‌شود، عنوان کرد: جنبش دانشجویی، شاخه دانشگاهی عملکرد احزاب مختلف سیاسی نیست و طبیعی است که نشاط سیاسی در عملکرد سیاسی احزاب مختلف خود را نشان می‌دهد اما جنبش دانشجویی چنین معنایی ندارد.

آزادی اندیشه، از جمله مطالبات دانشجویان است
عضو دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خطا از این‌جا آغاز می‌شود گاهی که جنبش دانشجویی را هم‌ردیف کارکرد سیاسی شاخه احزاب سیاسی می‌دانیم و همین امر افول جنبش دانشجویی را به دنبال دارد.
سردار عزتی با تأکید بر این‌که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران چندصدهزار انسان با آرزوها و آرمان‌های بزرگ، خود را فدای آینده ملت کردند، خاطرنشان کرد: اگر جنبش دانشجویی می‌خواهد به کشور و اعتلای نام آن کمک کند، باید به آرمان‌های انقلاب بازگردد.
در ادامه این مراسم، خلیل جمشیدی، رئیس دانشگاه زنجان با تأکید بر این‌که آزادی اندیشه، از جمله مطالبات دانشجویان است، اظهار کرد: برای تحقق این آزادی اندیشه، دانشجویان باید پیشتاز بوده و زمینه ایجاد دانشگاه پیشتاز را فراهم کنند.
وی افزود: فضای پیشتازی جامعه نیازمند احترام متقابل و هم‌زیستی با یکدیگر در دانشگاه‌ها است و دانشجوی پیشرو باید در ایجاد فضای بانشاط پیشگام باشد.
رئیس دانشگاه زنجان در پایان یادآور شد: جامعه ما امروز، جامعه توسعه است و نیازمند پیشرفت و سازندگی است و این دانشجویان پیشرو هستند که زمینه‌های لازم را در عرصه‌های فرهنگی و علمی فراهم می‌کنند تا جامعه روز به روز به قله‌های پیشرفت نزدیک‌تر شود.

captcha