مداحان در ایام محرم به بیان حقایق عاشورا و ارزش‌های اسلامی بپردازند
کد خبر: 1977
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

مداحان در ایام محرم به بیان حقایق عاشورا و ارزش‌های اسلامی بپردازند

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رودان بیان حقایق عاشورا و قیام امام حسین(ع)، حفظ ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی در ایام محرم را از جمله وظایف مداحان و هیئات مذهبی دانست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رودان پیش از ظهر امروز، ششم آبان‌ماه در جمع مسئولان هیئات مذهبی بخش رودخانه با اشاره به اینکه هیئات مذهبی در تمام ابعاد اسلامی نقش دیده‌بانی دارند، گفت: بیان حقایق عاشورا و قیام امام حسین(ع)، حفظ ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی در ایام محرم از جمله وظایف مهم مداحان و هیئات مذهبی است.



وی با اشاره به مصیبت شهادت امام حسین(ع) بیان کرد: مصیبت بشر از عاشورا آغاز شد؛ چرا که در این روز بشر به خاطر ظلم و جفای انجام شده در کربلا مورد غضب واقع و ظهور حضرت ولی عصر(عج) به تأخیر افتاد و این غضب تا به روز قیامت ادامه خواهد داشت.



رئیس تبلیغات اسلامی رودان افزود: امام حسین(ع) با شهادت خود اسلام را زنده نگه داشت، وجدان‌ها را بیدار کرد و اراده‌ها را استوار و صراط مستقیم را تجلی بخشید.



هاشمی با بیان اینکه دین اسلام و توحید نیاز به حفظ و حراست دارد، گفت: دشمن تلاش بسیاری کرده تا مسلمانان به‌ویژه مردم ایران را از محرم، عاشورا، اسلام و قرآن دور نگه دارد اما به برکت خون شهدا موفق نشده است.



وی با اشاره به اینکه برای حفاظت از اسلام باید شخصیتی بزرگ آسمانی همچون حضرت امام حسین(ع) شهید و قربانی می‌شد تا دین خدا در برابر ناملایمات روزگار و هجمه دشمنان بیمه شود، گفت: آیین‌های سوگواری امام حسین(ع) و مصیبت روز عاشورا باید با پرهیز از کارهای تکراری برای نوجوانان و جوانان انگیزه و جاذبه ایجاد کند.



رئیس تبلیغات اسلامی رودان با بیان این‌که پوشیدن لباس سیاه به خاطر مصیبت‌های امام حسین(ع) در حقیقت بیعت با امام حسین(ع)، است، تصریح کرد: بسیاری با نگاه کردن به دستجات عزاداری امام حسین(ع) مسلمان شده‌اند و شیعیان باید مراقب باشند که اهل بدعت نباشند و ناخالصی‌ها را به دین وارد نکنند.



هاشمی اضافه کرد: سوگواری‌ها باید باعث شادی قلب حضرت بقیةالاعظم حضرت مهدی(عج) و ایجاد وحشت و نگرانی در چهره استکبار و صهیونیسم بین‌الملل شود. در دستگاه امام حسین(ع) متاع زیادی وجود دارد که باید برای بیشتر کردن سهم خود در این متاع تلاش شود که بزرگ‌ترین متاع در دستگاه امام حسین(ع) پیروی از مکتب سیدالشهدا(ع) باشد.



رئیس تبلیغات اسلامی رودان همچنین یادآور شد: مراسم‌ مذهبی محرم نباید موجب ایجاد مزاحمت برای افراد دیگر شود و مداحان نیز باید مراقب باشند مبادا موسیقی‌های مبتذل غرب را به‌عنوان الگوی مداحی خود انتخاب کنند.



حجت‌الاسلام هاشمی در پایان بر پرهیز از گناه در آیین‌های سوگواری اشاره کرد و افزود: عزاداری‌های هیئات مذهبی باید جهت حفظ ارزش‌ها و با رویکردی صادقانه، خالصانه، بدون انگیزه‌های مادی و دنیوی و برای رضای خدا و ترویج احکام نورانی اسلام باشد.


captcha