اصلی‌ترین پیام عاشورا، آموختن سبک زندگی حسینی است
کد خبر: 1465001
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

اصلی‌ترین پیام عاشورا، آموختن سبک زندگی حسینی است

گروه اجتماعی: امام جمعه مهدیشهر اظهار کرد: در عزاداری آنچه که مهم است این است که مردم پیام عاشورا و کربلا را آموخته و حسینی شوند و همچنین در مسیر آموختن سبک زندگی حسینی گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، با بیان اینکه عزاداری سنتی، عزاداری است که در آن فضائل اهل بیت گفته شود و در غم اهل بیت اشک ماتم ریخته شود افزود: در عزاداری آنچه که مهم است این است که مردم پیام عاشورا و کربلا را آموخته و حسینی شوند و همچنین در مسیر آموختن سبک زندگی حسینی گام بردارند.

وی با اشاره به برخی سنت‌های خرافی وارد شده در عزاداریها نظیر قمه زنی و ...یادآور شد: این نوع عزاداریها نه تنها برای اسلام عزتی ندارد بلکه باعث خواری اسلام شده و امت اسلامی را در دنیا تحقیر می‌کند.

بارانی با اشاره به اینکه مداحان و سخنرانان از مقتل‌های صحیح استفاده کنند و اهل بیت(ع) را در جایگاه خود معرفی کنند افزود: از غلو کردن در خصوص آنان بپرهیزند چرا که اهل بیت واسطه فیض خداوند هستند؛ لذا ضرورت دارد در معرفی آنان به درستی عمل شود.

به گفته وی امام حسین(ع) برای احیای سنت پیامبر اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد زیرا دین اسلام بعد از پیامبر اسلام دچار تحریف‌هایی شد و در جامعه آن زمان ارزشهای غیردینی توسط حکومت یزید حاکم شد و امام حسین برای اصلاح مسیر پیامبر بر عیله یزیدیان قیام کرد.

بارانی مهمترین علت ماندگاری قیام امام حسین(ع) را برای رضای خدا کار کردن امام حسین(ع) دانست و متذکر شد: هر کس که اعمالش برای خداوند باشد برای همیشه در تاریخ می‌ماند.

وی  نهضت امام حسین(ع) را بزرگترین نمایش عشق بازی با خدا دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) در راه اسلام و در مقابله با ظلم و ظلم ستیزی همه نوع سختی و بلا را به جان خریدند.

captcha