هنر بهترین ابزار برای تقویت و ترویج ارزش‌های دینی است
کد خبر: 1460403
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
فرماندار گچساران:

هنر بهترین ابزار برای تقویت و ترویج ارزش‌های دینی است

گروه هنر: هنر بهترین و کارسازترین ابزار در راستای انتقال، تقویت و ترویج فرهنگ و ارزش‌ها است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران 22 مهرماه در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه‎ای در گچساران، گفت: این جشنواره با همت مضاعف هنرمندان گچسارانی و همراهی مسئولان با توجه به مشکلات و سختی کار به خوبی انجام شد.
وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی غرب علیه فرهنگ و ارزش‎های نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر می‎توانند با خلق آثار و انجام کارهای فرهنگی این تهدیدات را خنثی کرده و سفیران توانمندی در تعالی فرهنگ کشورمان باشند.
فرماندار گچساران ابراز کرد: زبان هنر بهترین و کارسازترین ابزار در راستای انتقال، تقویت و ترویج فرهنگ و ارزش‌ها است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
رحیمی توجه به هنر و استفاده از این ابزار تاثیرگذار در راستای مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان را ضروری خواند و تصریح کرد: آثار هنری در زمینه‌های مختلف امروز به عنوان بهترین وسیله در فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش‌ها در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و بسیار از سیاست‌مداران و کارشناسان بر این باورند تأثیر یک اثر هنری بر مخاطب بسیار بالاتر از مسائل دیگر است.
وی با بیان اینکه  گچساران شهری نفتی است، افزود: افتخار است که یک سوم نفت کشور در این منطقه تأمین می‌شود و متاسفیم که آن‌گونه که درخور شأن مردم گچساران است امکانات موجود نیست.
فرماندار گچساران ادامه داد: وقتی که پیشنهاد برگزاری این جشنواره به گچساران داد شد ما هیچ‌گونه امکانات و آمادگی در این خصوص نداشتیم و اگر بگویم که با دست خالی انجام گرفت اغراق نیست زیرا که بادست خالی اما با توانایی و روحیه قوی هنرمندان این منطقه سختی کار به نوعی فراموش شد.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها موجب تبادل فرهنگی و آشنایی با رسوم و فرهنگ متقابل استان‌ها و همچنین کسب تجربه و ایجاد انگیزه ‌میان هنرمندان این شهرستان که استعدادهای درخشان در این راستا داشته، دارد.
فرماندار گچساران با تأکید بر اینکه باید شرایط اجرای گونه‌های مختلف نمایشی را در این شهرستان فراهم کرد، اضافه کرد: امیدوارم امکاناتی فراهم شود که تئاتر به‌صورت مستمر در سالن‌ها و در طول سال اجرا شود.

captcha