اخلاق از مباحث مهم قرآن است/ بهره‎مندی از اخلاق نیکو؛ لازمه کار خادمان بقاع متبرکه
کد خبر: 1458579
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
رئیس اداره اوقاف زرندیه:

اخلاق از مباحث مهم قرآن است/ بهره‎مندی از اخلاق نیکو؛ لازمه کار خادمان بقاع متبرکه

گروه اجتماعی: حجت‎الاسلام کرمی داشتن اخلاق نیکو پسندیده را نخستین لازمه کار خادمان و هیات امنا دانست و گفت:‌ اخلاق از مهمترین مباحث قرآن کریم است و از یک نظر مهمترین هدف انبیا الهی را تشکیل می‎دهد؛ چراکه بدون اخلاق دین برای مردم اهمیتی ندارد.

 به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‎الاسلام حمید کرمی، رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه روز گذشته، 17 مهر در همایش یاوران وقف که با حضور هیئت امنا، واقفان، خادمان و اصناف در حرم مطهر امامزاده سیدمنصور(ع) مأمونیه برگزار شد، گفت:‌ واقفان کسانی هستند که توانستند با عمل به دستورات الهی به مقامات عالی برسند.

وی افزود:‌ تنها پیامبران و امامان(ع) دارای مقامات و کرامات های بسیارنیستند؛ بلکه در میان همین انسان های عادی کسانی هستند که با عمل به دستورات خداوند متعال و پیامبران و ائمه اطهار(ع) توانستند دنباله روی آن بزرگان باشند.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه خلوص نیت، خیرخواهی و خدمت به مردم سبب ترقی و تکامل معنوی انسان ها می شود، اظهار کرد:‌ هیئت امناها، خادمان و یاوران وقف می توانند در کار وقف که چیزی جز رضای خداوند نیست به تکامل و ترقی معنوی برسند.

این مقام مسئول در پایان، داشتن اخلاق نیکو پسندیده را نخستین لازمه خادمان و هیات امنا دانست و گفت:‌ اخلاق از مهمترین مباحث قرآن کریم است و از یک نظر مهمترین هدف انبیا الهی را تشکیل می دهد؛ چراکه بدون اخلاق دین برای مردم اهمیتی ندارد.

یادآور می‎شود؛ در این همایش بهداشتیاران زرندیه به آموزش های کمک های اولیه به خادمان و هیات امنا جهت یاری و کمک رساندن به زایرانی که در حین حضور در حرم امامزادگان و مساجد دچار مصدومیت و بیماری می شوند پرداختند.

captcha