برگزاری همایش گرامیداشت علی‌بن مهزیار اهوازی با حضور خدام رضوی
کد خبر: 1445809
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

برگزاری همایش گرامیداشت علی‌بن مهزیار اهوازی با حضور خدام رضوی

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف اهواز با اعلام خبر برگزاری همایش گرامیداشت علی‌بن مهزیار اهوازی به‌عنوان بقعه شاخص خوزستان، گفت: این همایش با حضور خدام حرم رضوی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فائز فائزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره هفته گرامیداشت بقاع و امامزادگان گفت: در این راستا و در استان خوزستان همایش گرامیداشت علی‌بن مهزیار اهوازی به‌عنوان بقعه شاخص خوزستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت علی‌بن مهزیار اهوازی شامگاه 15 شهریور برگزار می‌شود، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز به‌عنوان سخنران این مراسم حضور خواهد یافت.

رئیس اوقاف اهواز ادامه داد: در ادامه این مراسم نیز از 28 خادم آستان علی بن مهزیار اهوازی تقدیر می‌شود، مسابقه رضوی با حضور علاقه‌مندان اهل بیت(ع) شامگاه 15 شهریور و همزمان با ولادت امام رضا(ع) در این آستان برگزار می‌شود.

فائزی گفت: با توجه به اینکه خدام حرم رضوی از 12 شهریور در استان خوزستان حضور یافته‌اند، 15 شهریور ویژه مراسمی در قالب استقبال از این خداوم رضوی در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی صورت خواهد گرفت.

رئیس اوقاف اهواز در ادامه به تعیین هیئت امنای حرم علی‌بن مهزیار اهوازی اشاره کرد و گفت: زمان رسمی اعلام این موضوع از سوی آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان است.

یادآور می‌شود، علی بن مهزیار اهوازی از شخصیت‌های قرآنی و مذهبی استان خوزستان است که روایات بسیاری از ایشان به جا مانده است، به‌طوری که تعداد روایات نقل شده از علی‌بن مهزیار اهوازی 437 مورد است و 33 کتاب نیز از ایشان به ثبت رسیده است.

بسیاری از کتب ایشان به‌صورت دست‌نوشته بوده و از کتاب و تألیفات امروزی متفاوت بوده است، «الصوم»، «الصلاة»، «بشارات» و ... از جمله کتب حضرت علی‌بن مهزیار اهوازی هستند که در منابع شیعه ثبت شده‌اند؛ همچنین تعداد قابل توجهی از روایات ایشان در کتاب بحارالانوار علامه مجلسی به جا مانده است.

captcha