آغاز به کار دهمین نمایشگاه «صحیفه سبز مازندران» در بابل
کد خبر: 1441754
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

آغاز به کار دهمین نمایشگاه «صحیفه سبز مازندران» در بابل

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران با حضور تولید کننندگان و عرضه کنندگان کتب، نرم افزار و فعالیت عرصه حجاب و عفاف عصر دیروز ۳۱ مرداد ماه در بابل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، عصر دیروز 30 مرداد ماه در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه صحیفه سبز مازندران با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) توانایی مبارزه سیاسی با خاندان بنی‌امیه و بنی‌عباس را داشت، گفت: امام(ع) اقدامات فرهنگی را برای مبارزه با فساد و تقویت باورهای دینی در جامعه انتخاب کردند تا امروزه به واسطه زحمات ایشان از ذخایر و آثار ارزشمند ایشان و پدر بزرگوارش امام محمد باقر(ع) در محافل دینی خود بهره ببریم.

وی با ارزشمند دانستن برپایی نمایشگاه صحیفه سبز، افزود: این نمایشگاه می‌تواند خلأ محصولات فرهنگی موجود در استان و شهرستان را رفع کرده و این فرصت را در اختیار علاقه‌مندان به علوم قرآنی که در پی تحقیق و پژوهش هستند، قرار دهد.

روحانی با اشاره به اینکه براساس منویات مقام معظم رهبری عنصر فرهنگ بر عنصر اقتصاد ترجیح دارد زیرا فرهنگ زمینه‌ قوت اقتصادی در کشور را فراهم می‌کند، اظهارکرد: همت امام جعفر(ع) به امور فرهنگی نشان‌دهنده این واقعیت مهم است که مهمترین امری که بر قلوب، اندیشه و رفتار آحاد انسانی چه جنبه فردی و اجتماعی اثرگذار است، بحث فرهنگی است.

وی بهره‌مندی از فیوضات قرآن را مهم‌ترین فاکتور پیروزی انقلاب دانست و افزود: قرآن کتابی مقدس است که منشا امواج گسترده رفتارهای ارزشمند در میان جوامع مختلف بشری بوده و زمینه تحولات عظیمی در دنیا بوده است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه در خصوص معرفی این کتاب الهی به نسل جوان کوتاهی شده و این ام باید جبران شود، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که به مسائل قرآنی علاقمند هستند این نمایشگاه می‌تواند حلقه وصل خانواده‌ها با محصولات فرهنگی باشد.

وی افزود: از مسئولان این شهرستان می‌خواهیم تا نسبت به این مجموعه توجه بیشتری داشته و با همکاری متقابل، شرایط شکوفایی این نمایشگاه را برای شرکت ‌کنندگان و بازدید کنندگان فراهم کنند.

captcha