ابتکار عمل و ایجاد طرح‌های نو، لازمه ترویج وقف در عصر حاضر است
کد خبر: 1438157
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
رئیس اداره اوقاف سربیشه:

ابتکار عمل و ایجاد طرح‌های نو، لازمه ترویج وقف در عصر حاضر است

گروه اجتماعی: ابتکار عمل و ایجاد طرح‌هایی نو در زمینه وقف و کنار گذاشتن روش‌های سنتی می‌تواند عامل مهمی در ترویج مناسب فرهنگ وقف باشد.


حمید بهادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وقف را پاسدار نشر معارف اسلامی دانست و گفت: سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است که انسان با بهره‌گیری از تعالیم انبیاء آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه حیات اجتماعی به ودیعه گذاشته است.



وی با تأکید بر توصیه‌ها و آموزه‌های دین مبین اسلام بر سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی افزود: وقف راه ماندگاری و فضیلت برای انسان است چنانچه روح انسان برای بارور شدن و آبیاری نیازمند اندیشیدن به نیازهای سایر افراد جامعه است.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه مشارکت در وقف و ایجاد موقوفات را گامی در راستای هرچه متعالی‌تر و بارورتر کردن روح انسان‌ها دانست و بیان کرد: ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻧﺎم واﻗﻒ و ﻣﻮﻗﻮﻓﺎت دیوارهای ﺗﻨﮓ ﻓﺮدﮔﺮاﯾﯽ ﻓﺮو ﻣﯽ‌رﯾﺰد و ﺑﻌﺪ خیرخواهی و ﻣﺮدم‌ﮔﺮاﯾﯽ ﺑﻪ ﻗﺪری ﮔﺴﺘﺮش ﻣﯽ‌ﯾﺎﺑﺪ ﮐﻪ مرزهای ﻋﻘﯿﺪه و ﻣﻠﯿﺖ را ﻧﯿﺰ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣﯽ‌ﮔﺬارد.



وﻗﻒ می‌تواند دﺳﺘ‌‌‌‌ﻤﺎﯾﻪ آﺛﺎر هنری زﯾﺎدی در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﺪ



بهادری خواستار تلاش و کوشش علما، سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی، هنرمندان، نویسندگان و همه تأثیرگذاران جامعه برای ترویج فرهنگ وقف شد و یادآور شد: وﻗﻒ می‌تواند دﺳﺘ‌‌‌‌ﻤﺎﯾﻪ آﺛﺎر هنری زﯾﺎدی در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﺷﺪ.



وی اظهار کرد: نگاه یک سویه به سنت حسنه وقف و توجه بیش از حد به بعد اقتصادی و مادی آن آفتی است که دیر یا زود این سنت زیبای محمدی(ص) را از اصالت معنوی خود دور کرده و جاذبه آن را در چشم عاشقان خدمت کم‌رنگ خواهد کرد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه از وقف یک سهم آب از مدار 20 سهم از چاه محمدحسین حیدری به انضمام دو هکتار زمین از 40 هکتار از منطقه جنوبی واقع در دشت درح این شهرستان خبر داد و یادآور شد: ارزش این موقوفه 200 میلیون ریال برآورد شده است.



بهادری با بیان اینکه این موقوفه با نیت افطاری در شب 21 ماه رمضان در حسینیه سیدالشهداء درح وقف شده است، افزود: آنچه که امروز به آن نیازمند هستیم توسعه امر وقف و ترویج آن به خصوص در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه اسلامی است.



وقف؛ اقدام دوراندیشانه اسلام برای گسترش مبانی دینی



وی همچنین از وقف 38 هزار و 267 سهم  یک‌هزار ریالی با نام مربوط به شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور توسط واقفین نیک‌اندیش رضا حداد و کنیز حداد خبر داد و بیان کرد: این موقوفه با نیت 14 شب عزاداری برای ائمه اطهار در مناسبات مختلف، اطعام در حوزه علمیه داوری سربیشه وغیره وقف شد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه ارزش این موقوفه را  40 میلیون ریال ذکر کرد و بیان کرد: ابتکار عمل و ایجاد طرح‌هایی نو در زمینه وقف و کنار گذاشتن روش‌های سنتی می‌تواند عامل مهمی در ترویج مناسب فرهنگ وقف باشد.



بهادری وقف را اقدام دوراندیشانه اسلام برای گسترش مبانی دینی در جامعه ذکر کرد و افزود: چه زیباست که افراد متمکن بخشی از اموال خود را وقف کنند چنانچه نهادینه‌کردن فرهنگ وقف بهترین راه برای ترویج اصول دینی و مبانی اسلامی در جامعه است که باید جدی گرفته شود.

captcha